• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kasboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans44

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
14
hallo,

Vraagje ik heb een kasboek zelf gemaakt in exel

ik werk met meerdere bladen maar waar het mij om draait = ik werk met boekingnummers bv. 101 of 401 drie cijfers waarvan de eeste voor een bepaalde post staat de ander 2 zijn nr van de boekingen.

In tabblad1 voer ik de gegevens op
bv 101 datum omschrijving bedrag enz enz

in een volgend blad tabblad2 toets ik nu handmatig 101 in en de andere gegevens worden dmv vertikaal zoeken erbij gezocht

nou komt mijn vraag is er een formule waarin ik in het tweede blad (tabblad2) niet zelf die 101 meer in hoef te voeren en daar komt bij als 101 niet bekend is in tablad 1 of hij dan bv de waarde 0 in kan geven in tablad 2

hopeljk is dit duidelijk genoeg
alvast bedankt

gr hans
 
Hans,

plaats je bestand eens (uiteraard ontdaan van gegevens die niet voor iedereen bestemd zijn)
 
Hans,

ik snap je vraag niet in combinatie met je voorbeeld...
 
In tab kasboeknotities voer ik alles op.dat is mijn data base en in kasboek vul ik nu nog handmatig boeking nummers in bc 101nu is mijn vraag dit ook met een formule kan
 
Laatst bewerkt:
Hans, ik denk dat je dit bedoelt

selecteer A1 in tabblad Kasboek
druk op Ctrl + 1
kies voor getal en Aangepast
Type in het invoerveld:
"boeknr. "0
Klik op OK
zet in A1 het getal 100
zet in A2 de formule
Code:
=A1+1

Je kunt nu alle velden waar boeknr staat opmaken als A1
en alle cellen waar nu 0 staat voorzien van de formule zoals in A2
 
nee sorry haije dit is eigenlijk niet wat ik bedoelde

kasboeknotities is mijn database
kasboek mag pas muteren als ik in mijn database een boeking aanbreng

maw 101 boeking gedaan dan pas muteren in kasboek
dus 102 103 104 105 pas als ik daadwerkelijk dit in mijn database wordt opgevoerd

wordt het een beetje duidelijk haije sorry af en toe moeilijk om iets precies wat je voor ogen hebt uit te leggen..
 
Gebruik zoals Haije zei de aangepaste cel formaat maar verander de formule A1+1 naar :

Code:
=IFERROR(VLOOKUP(A1+1;kasboeknotities!$B$2:$B$107;1;0);"")
Trek de formule naar beneden tot volgende boekingscode
Hierdoor is de cel leeg als het boekingsnr niet bestaat.

Voor de formule in de overige kolommen laat deze beginnen met:
=ALS(A2="";""......
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan