ls u op uw systeem de Kaspersky Anti-Hacker software heeft geïnstalleerd is het mogelijk dat sommige van uw programma's geen toegang meer krijgen tot Internet. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een instellingsfout die u hebt opgegeven in het venster voor 'Regel maken voor Applicatie'. U kunt in dit scherm namelijk opgeven wat u voor een specifiek programma wilt toestaan of weigeren.
Als u ervoor gekozen heeft om netwerktoegang voor een specifiek programma te weigeren, dan kunt u via dat programma geen gebruik meer maken van Internet. Deze instellingen zijn aan te passen, onderstaand voorbeeld geeft aan hoe u voor het programma Outlook Express de instelling van Kaspersky Anti-Hacker dient te controleren en eventueel aan kunt passen:
Onderneemt u de volgende stappen:
- Open Kaspersky Anti-Hacker door te dubbelklikken op het icoon rechts onder in uw scherm bij de tijdsaanduiding
- Het venster 'Kaspersky Anti-Hacker' opent nu op uw computer en geeft het 'Huidige Beveiligingsniveau' weer
- Ga naar ‘Service’ en klik vervolgens op ‘Applicatieregels’
- Het venster met een overzicht van de Applicatieregels opent zich nu. Dit is een overzicht van alle programma's die u ingesteld heeft voor blokkade of toegang tot internet
- Controleer de lijst met ‘Regels’ en zoek naar de regel ‘Outlook Express (msimn.exe)
- Controleer de kolom onder ‘Actie’. Hier zou ‘Toestaan’ moeten staan bij het programma 'Outlook Express'
- Indien dit niet het geval is, klik dan op ‘Wijzigen’
- In het venster ‘Applicatieregel – Outlook Express’ klik u op het blauwe gedeelte in ‘Deze regel verbiedt de applicatie’ (klik op het woord verbiedt)
- Het venster ‘Actie Opgeven’ kiest u voor ‘Toestaan’ en klikt vervolgens op ‘OK’
- De gehele regel zou nu het volgende weer moeten geven:
'Deze regel staat toe aan de applicatie MSIMN.EXE uitsluitend de volgende activiteiten: E-mail (Outlook Express, Outlook...)
- Klik nogmaals op ‘Voltooien’ en op ‘OK’
- Start uw e-mail programma weer op om e-mail te verzenden en ontvangen.