kaspersky blokkeert eweka?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Beste allen,

Ik heb Kasperky 7.0 geinstalleerd als virusscanner. Nu zie ik dat ik problemen heb met downloaden uit de nieuwsgroepen(FTD). Ik gebruik Grabit en Eweka. Het lijkt of hij dataverkeer blokkeert.Hoe kan ik Kaspersky zodanig gebruiken dat hij niet blokkeert?

bedankt

Jerry
 
Als je KIS van Kaspersky gebruikt, zou deze Eweka kunnen blokkeren. Als je alleen de virusscanner van Kaspersky gebruikt, lijkt het me niet dat deze iets kan blokkeren. Je moet kijken naar een geinstalleerde firewall die de boel blokkeert. Als je Kaspersky tijdelijk uitschakelt, werkt het dan wel?
 
Laatst bewerkt:
kis

Crash,

Ik gebruik Kis i.d.d., maar ik neem aan dat er toch een instelling is waardoor ik vertrouwde sites kan/mag toelaten (of heb ik het mis?)

Dank voor je vroege antwoord
 
Heb je hier wat aan? Het is voor versie 6.0, maar ik denk dat je een heel eind met de uitleg kan komen voor jou versie:

ls u op uw systeem de Kaspersky Anti-Hacker software heeft geïnstalleerd is het mogelijk dat sommige van uw programma's geen toegang meer krijgen tot Internet. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een instellingsfout die u hebt opgegeven in het venster voor 'Regel maken voor Applicatie'. U kunt in dit scherm namelijk opgeven wat u voor een specifiek programma wilt toestaan of weigeren.

Als u ervoor gekozen heeft om netwerktoegang voor een specifiek programma te weigeren, dan kunt u via dat programma geen gebruik meer maken van Internet. Deze instellingen zijn aan te passen, onderstaand voorbeeld geeft aan hoe u voor het programma Outlook Express de instelling van Kaspersky Anti-Hacker dient te controleren en eventueel aan kunt passen:

Onderneemt u de volgende stappen:
- Open Kaspersky Anti-Hacker door te dubbelklikken op het icoon rechts onder in uw scherm bij de tijdsaanduiding
- Het venster 'Kaspersky Anti-Hacker' opent nu op uw computer en geeft het 'Huidige Beveiligingsniveau' weer
- Ga naar ‘Service’ en klik vervolgens op ‘Applicatieregels’
- Het venster met een overzicht van de Applicatieregels opent zich nu. Dit is een overzicht van alle programma's die u ingesteld heeft voor blokkade of toegang tot internet
- Controleer de lijst met ‘Regels’ en zoek naar de regel ‘Outlook Express (msimn.exe)
- Controleer de kolom onder ‘Actie’. Hier zou ‘Toestaan’ moeten staan bij het programma 'Outlook Express'
- Indien dit niet het geval is, klik dan op ‘Wijzigen’
- In het venster ‘Applicatieregel – Outlook Express’ klik u op het blauwe gedeelte in ‘Deze regel verbiedt de applicatie’ (klik op het woord verbiedt)
- Het venster ‘Actie Opgeven’ kiest u voor ‘Toestaan’ en klikt vervolgens op ‘OK’
- De gehele regel zou nu het volgende weer moeten geven:
'Deze regel staat toe aan de applicatie MSIMN.EXE uitsluitend de volgende activiteiten: E-mail (Outlook Express, Outlook...)
- Klik nogmaals op ‘Voltooien’ en op ‘OK’
- Start uw e-mail programma weer op om e-mail te verzenden en ontvangen.

Bron:
http://www.kaspersky.nl/index.php?option=com_kb&Itemid=&page=articles&articleid=81
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan