Kaspersky Blokt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchie

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Ik krijg de laatste tijd regelmatig een melding dat kaspersky een blokkade opgooit voor div poorten.

De aanval wordt dan wel afgeslagen om vervolgens binnen 2 tellen op een andere bv udp binnen proberen te komen. Ook hier blokt kaspersky deze aanval.

Mijn vraag is: het ip nummer is 62.108.1.68

Wie is de verantwoordelijke voor deze aanvallen??

Bij een ping heb ik geen vertraging van dit nummer en komt die 4 x gewoon terug

wat, wie is deze schooier??? en hoe kan ik dat stoppen??? ik heb al meer dan een half jaar hinder van deze schavuit.

alvast bedankt
Dutch

sorry

geen enige mogelijkheid van oplossing jammer genoeg
:( :(

Andere suggesties??

tnxx
Greetzzzz
Dutch

Deze 'aanvallen' komen inderdaad van UPC/Chello.
Wat je zou kunnen doen is een klacht indienen bij
abuse@chello.nl
Maar als ik jou was zou ik bij de Kaspersky-firewall kijken of je die blokkademeldingen uit kan schakelen, dat scheelt je een hoop ergernis. Dergelijke 'aanvallen' zijn heel normaal en komen veelvuldig op het internet voor.

groeten, Peter

Hi Peter

dank je voor je reaktie

Sterker nog =>>>>tis niet eens kaspersky firewall ik gebruik nl blackice maar bij sommige sites moet ik blackice ff stoppen en dan gaat mijn kaspersy virusscan in de stress met voorgenoemde IP #

Heb inmiddels al een mailtje gestuurd naar upc/chello met het verzoek om dat gedonder te stoppen.
Het bevreemd me nl dat, als ik een ping op het Ip # afstuur, ik antwoord krijg met niet noemenswaardige vertraging. Dus kennelijk een bestaande eenheid.

groestelsss
Dutch

Zo vreemd is dat niet dat je dan een reactie krijgt op je ping, als iemand een poortscan ofzo doet, dan is het natuurlijk logisch dat z'n computer aanstaat ;)

Maar als het je virusscanner is die op hol slaat, dan zou ik eens gaan denken aan een worm ofzo die op deze manier probeert binnen te komen. Misschien handig om eens je windows te updaten, en ook je virusscanner te checken op update's.

En misschien ook eens scannen op spyware.
Ga ook eens naar start >uitvoeren > cmd <enter>

En tik dan eens in: netstat -an
Kijk eens of je dat ip-adres er dan ook tussen ziet staan.

Ik zou niet teveel rekenen op chello/upc, vaak besteden ze niet zoveel aandacht aan op zichzelf-staande "aanvallen", simpelweg omdat dat er teveel zijn.
Een "aanval" kan ook bijvoorbeeld komen van een besmette pc met het een of andere virus. En dan kan dit gebeuren terwijl die gebruiker het niet eens doorheeft.

Geplaatst door Dutchie

Sterker nog =>>>>tis niet eens kaspersky firewall ik gebruik nl blackice maar bij sommige sites moet ik blackice ff stoppen en dan gaat mijn kaspersy virusscan in de stress met voorgenoemde IP #

Dutch

Ja, dat uitschakelen van Blackice is natuurlijk link. Goed dat je virusscanner dan reageert.
Ben benieuwd of je een reactie van Chello krijgt.
Peter

Ha Peter

Nou soms komt die ook wel eens door Blackice heen

maar dan nog is het natuurlijk vreemd dat er een reaktie komt van Kaspersky

Heb in al mijn jaren ervaring op het net en met de pc
dit eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt.

Juist omdat je weet wat er allemaal aan de hand is en kan zijn, dek je jezelf zoveel mogelijk in en en hou je je spullen bij.

Maar goed we wachten af wat chello/upc zegt

tnxx

Greetzzz
Dutch

Geplaatst door Dutchie

Nou soms komt die ook wel eens door Blackice heen

Dutch

Dat zou er op kunnen wijzen dat op jouw computer een 'vreemde' service draait die op het internet luistert.
Om dit vast te stellen kun je 'TCPView' van Sysinternals downloaden en installeren. Kijken of eventueel een service luistert op het remote-adres 62.108.1.68
TCPView kan je hier downloaden:

http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

Peter

Top advies Peter

Er gaat een wereld voor me open met dit proggie

maar nada nix wat wijst in de richting van dat ip#

Zou ik met mijn ip in een database van een doerak zitten die af en toe en hackprog loslaat en dat wordt gestopt door kaspersky??

greetzz
Dutch

Hai Dutch
Dat laatste wat jij zei lijkt mij ook het meest waarschijnlijk en ik denk dat jij je er verder niet druk om moet maken.
Gezien jouw computerervaring neem ik aan dat je jouw computer door en door gescand hebt op virussen, trojans en andere ongerechtigheden. :)

groeten, Peter

Verplaatst Waarschuwing --->> Antivirus software.

Ha Peter

Dat laatste wat jij zei lijkt mij ook het meest waarschijnlijk en ik denk dat jij je er verder niet druk om moet maken.

Ja Peter, idd de meeste voorzieinigen zijn/waren al getroffen

Van hitmanpro met de laatste updates en oa pal spyrem.

Als virusscan; esed NOD32 & trendmicro en niet te vergeten een continue draaiende Kaspersky.

Hmm dan nu maar afwachten wat chello te melden heeft ALS ZE AL BERICHT TERUG MAILEN :confused:

kee Peter, Tnx so far voor je welgemeende ideeen

Groetsels
Dutch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan