kaspersky en email loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

labman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Ik heb een probleem, sinds ik een officiele kasperksy licentie sleutel heb loopt mijn pc telkens vast bij het binnenhalen van de email. Mijn email programma is het laatste incredimail programma. Ik heb alles al geprobeerd, eerst Kasp.2010 geinstalleerd, AdAware verwijderd want dit zou wel eens voor problemen kunnen zorgen. PC liep prompt vast bij het binnenhalen van de mail, alleen resetten is nog mogelijk. Daarna incredimail verwijdert maar ook microsoft outlook gaf problemen, daarna 2010 verwijderd en 2009 erop gezet, eerst keurig met verwijdertool, ook nog in dos modus verwijdert, maar ook met 2009 hetzelfde probleem wordt hier goed gek van:-(( Volgens helpdesk van kaspersky ligt het aan mijn pc en kan het niet aan kaspersky liggen, maar het stomme is als ik kaspersky verwijder alles werkt zonder problemen, zie ik het dan verkeerd? Baal hier erg van. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en kent hiervoor de oplossing? bedankt voor alle hulp.
Petra

Bij meerdere PC's die zo op het eerste gezicht niet of nauwelijks meer functioneerden heb ik gezien dat de veroorzaker een all-in AV-pakket was, meestal die van Norton. Maar Kapersky zou wel eens last kunnen hebben van hetzelfde euvel. Dit wordt m.i. veroorzaakt door de pogingen van de makers om de klant het gevoel te geven dat ze waar voor hun geld krijgen. je betaalt er tenslotte voor, niet waar:) In die poging stoppen ze er zo veel functionaliteit in dat het gewoon niet goed meer werkt. De oplossing daarvoor is heel eenvoudig: verwijder het betreffende AV-pakket (is vaak nog een hele klus; daar is vaak een speciale removal tool voor nodig die van de web site van de leverancier gedownload kan worden) en vervang dat door een paar gratis pakketten.

Als firewall de standaard van Microsoft, die doet zijn werk uitstekend.
Als permanente av-bescherming: AVG free
Voor de wekelijkse en ad hoc controle: Spybot en A-Squared free
Voor meer info zie: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm en http://www.sr-pc-hulp.nl/overzicht handleidingen.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan