Kaspersky full RAM load

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbon

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
35
Hoi allen,

Mijn Vista-pc loopt iedere ochtend vast, na een herstart komt hij in het safe-mode opstartscherm (met de keuzes). Daarna voor normale opstart kiezen en Vista start wel goed op. PC naar leverancier gebracht. Deze beweert dat het probleem veroorzaakt wordt door Kaspersky Internet Security 8.0.0.357. (ook al is die pas na de opstartproblemen geïnstalleerd). Leverancier zegt: "De klacht wordt veroorzaakt door Kaspersky Anti-Virus, deze zorgt voor een fully RAM load. "

Leverancier raadt een lichtere virusscanner aan, zoals AVAST of SYMANTEC.

Is dit verhaal logisch? Is Kaspersky onbruikbaar bij sommige pc's? Is het mogelijk Kaspersky zo in te stellen dat het niet zorgt voor een full RAM-load? Wie weet hoe?

Is het mogelijk Leverancier te verplichten een werkende pc te leveren met Kaspersky?

Alvast mijn dank voor jullie bijdrage! M.v.g. gbon.
 
Je kan hem in ieder geval wel voorstellen of zeggen dat dit dus niet komt door Kaspersky.
Je hebt het immers na de problemen geïnstalleerd dus je had ze eerder.

Vraag hem waar het aan kan liggen zonder de virusscanner. :thumb:
 
Bedankt voor je antwoord d0mzy. Ze wijzen nog steeds Kaspersky aan, dus ik zal deze moeten verwijderen om te kunnen aantonen dat daar het probleem 'm niet in zit.

Groet, gbon.
 
Hoi !

Hele verhaal is nonsens !

Als er teveel of te zware programma's mee op starten duurt de boot gewoon wat langer, maar leidt niet tot een malfunction.

Logboeken kunnen je meer duidelijkheid verschaffen !

Greetz,

Harry.
 
Dank je wel Harry. Nu je het zegt, dringt dat idee ook tot me door: het is complete onzin dat je pc vastloopt doordat de RAM zou 'vollopen'. Fully loaded RAM kwam vroeger wel voor, maar dat zou bij Vista toch niet mogen kunnen?

Groet, gbon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan