Kaspersky probleem in combinatie met adaware/spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb hier Kaspersky antivirus geïnstalleerd en wil graag dat de volledige scan 's nachts uitvoeren vanwege de hoeveelheid data op mijn schijf en de tijd die Kaspersky nodig heeft.

Jammer genoeg schijnt Kasperski niet overweg te kunnen met systemen waar ook Adaware of Spybot op geïnstalleerd is. Deze slaan nl tijdens het verwijderen van spyware een backup op in de vorm van een password protected zip/rar.

Kasperski probeert deze files te scannen en omdat dat niet lukt, krijg je een popup op het scherm waarin je moet aangeven wat je wilt.

Jammer genoeg wordt dan ook de hele verdere scan onderbroken totdat je een keuze maakt. Erg lastig als je slaapt en 's morgens ontdekt dat er pas 8% gescand is. :confused:

In de settiings is dit niet uit te schakelen en Kasperski weigert emails te beantwoorden die niet voorzien zijn van een betalingsbewijs voor de software. (Dus 0% ondersteuning voor trials of zelfs de gratis versies die bv laatst bij PCM zaten)

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor, of is Kasperski inderdaad zo brak dat ik beter terug kan gaan naar Norton?
 
vinkje !

Klopt, daar liep ik bij het scannen met Kaspersky ook tegenaan.
Er zit m.i. niets anders op dan accoord te geven (om dat bestand over te slaan), maar tevens in hetzelfde scherm even aanvinken dat deze vraag niet meer opnieuw hoeft te worden gesteld. Hij scant dan vrolijk door.
Overigens een errug sterke virusscanner ! Hij haalde er bij mij tenminste 2 virussen uit die Etrust had laten zitten....
 
Ik geef dat akkoord ook wel. Maar het kan meer dan een uur duren voor hij bij zo'n zipfile aangekomen is en kun je dus tot die tijd niet rustig gaan slapen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan