• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kassa bestand maken in excel en het kopieren naar een week of maandbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
ik heb een simpel kassa excell sheet gemaakt.
gewoon voor het tellen van wat er in de kas zit.
vanaf 0,01 eurocent tot 100 euro. kan ook tot 500 euro maar dat maakt niet uit.
je vult de waarden in van wat er in de kas zit en hij rekend alles uit. en aan het eind telt die alles op. simpel toch.
Er staat ook een dinamische dagwaarde op van
=vandaag
Wil de bestanden opslaan als een datum dus bijvoorbeeld jaar-maand-dag (2010-01-01)

Nu wil ik een ander kas-boek maken, waarin komt te staan , de datum.
Die kan gekopieert worden uit de cel waar -vandaag staat.
En dan de cel waarin het totaalbedrag staat.
Dan zou je aan het eind van de week of maand kunnen kijken wat er allemaal in de kas heeft gezeten.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik die 2 cellen nadat het bestand opgeslagen is in de week/maand werkmap komen te staan netjes onder elkaar.

Heb me rot lopen zoeken, en er zijn wel sommige die in de buurt komen, maar niet precies wat ik bedoel.
Ik kan het altijd handmatig doen. is ff kopieren en plakken maar dat is een hele erge romslomp. maar is niet onmogelijk.
Maar wat als het niet handmatig hoefd te gebeuren, en dat als het kassa excell sheet ingevuld wordt, en je drukt op een knop dat het automatisch gekopieerd wordt naar de andere excell sheet, en dat als de datum anders is dat het dan op de volgende regel komt te staan.

Wie kan me helpen de goede richting op.

hallo blackhawk

zonder voorbeeld bestandje is het beste wat ik kan verzinnen:
neem een macro op met de handelingen die je doet en pas deze een beetje aan

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan