• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kassa rekening systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank_koreman

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
hallo allemaal,

sinds het maken van dit programmatje in excel ben ik in aanraking gekomen met VBA. voorheen wist ik niet eens wat het was, maar door veel voorbeelden na te maken heb ik voor mijzelf een kleine basis gelegd in de omgang met VBA. tot op heden lukt alles goed en werkt mijn programmatje zoals ik wil.
door op een knop te drukken komt een pop-up venster naar voren waar de naam van een lid aangeklikt kan worden. dan komt er een drankenkeuze pop-up.ik zou voor iedere naam een andere drankenkeuze-pop-up kunnen maken, maar omdat ik logo's van de dranken gebruik in de buttons zou het gehele programma veel te groot worden, aangezien er een 50 namen in moeten staan. het zou dus handig zijn als de drankenkiezer ook algemeen is en de drank die gekozen wordt gekoppeld wordt aan de naam die eerder is aangeklikt.
ik heb een klein voorbeeld-bestandje bijgevoegd voor verdere informatie.
ik hoop dat iemand een oplossing weet.
bij voorbaat dank,
Frank

Laatst bewerkt:
Hallo Frank,

Ik zag het niet zitten om voor 60 man knoppen te maken.
Het is een andere aanpak geworden.
Kijk maar eens wat je ervan vindt.

Bijlagen

hoi luc,

allereerst hartelijk bedankt. ik denk dat ik zo wel verder kan. maar ik heb nog een vraag:
het is dus niet mogelijk één pop-up venstertje met namen te hebben waarna een ander pop-upvenstertje komt met de dranken. in dit laatste moet dus wel de naam en het aantal komen te staan.
ik bedoel dus, of het mogelijk is, zonder dat je voor elke naam apart een dranken pop-up venster moet maken.
zoals het er nu uitziet staan ze samen in een venster.

in ieder geval erg bedankt.

hallo Frank,

Als je in de UserForm een Naam hebt gekozen en een drankje hebt aangeklikt
hoef je niet op sluiten te klikken, maar je kunt gewoon een andere naamkiezen
enz, enz. tot je klaar bent en dan pas klik je op Sluiten.
Je komt dan in blad2 om de resultaten te bekijken.
Dit leek mij het minst omslachtig.

na bepaalde tijd verdwijnen van userform

ik vind de opzet tot nu toe mooi, maar ik zal hem toch nog iets willen aanpassen naar eigen wensen. zo wil ik graag dat het pop-upvenstertje na twintig seconden verdwijnd. als er niks wordt ingegeven. dit is omdat de de eerste pagina de prijzen vermeld staan, zodat het programma gelijk als prijslijst fungeerd. ik heb een klok geinstalleerd die de het resultaat in veld B100 op blad 1 plaatst. misschien dat dat eraan gekoppeld kan worden, misschien moet het op een andere manier.
als er een voorbeeld nodig is zal ik eerst mijn versie met de jouwe moeten samenvoegen.
als iemand nu al een oplossing weet....
dan heb ik nog twee vragen:
1. ik heb buttons gemaakt van de aanvink-dingetjes. dat werkt nu, maar ik kan niet meerdere producten bijvoegen (zie bijlage bitterballen) wat moet ik veranderen?
2. als er geen naam geselecteerd is en je kiest toch een product komt er een fout-melding. kunnen buttons ook disabled worden als er geen naam in ingevoerd? en hoe?
dank

Laatst bewerkt:
Frank,

Ziet er leuk uit.
Probeer deze versie eens uit.

Bijlagen

Luc,

Heel erg bedankt. Ik begrijp nu, door nog een product toe te voegen, hoe het in elkaar zit en wat waar verband mee houdt.

ik denk dat ik nu wel even verder kan.

ik ga mijn eerste opzet koppelen aan de versie van jou (met klok en prijzen).

deze vraag is dus voor dit moment afgerond, maar ik laat hem toch nog even openstaan, voor het geval er straks toch nog problemen ontstaan.

bedankt,
frank

nu heb ik toch het volgende probleem. ik heb mijn USERFORM(!) aangepast met plaatjes in de buttons, maar omdat de knoppen disabled moeten zijn voordat een naam is ingevoerd zijn de knoppen lelijk.
dit kan simpel veranderd worden door de achtergrondkleur van de knoppen gewoon weer grijs te maken, maar ik wil graag een groen randje. kan ik het groene randje op een andere manier krijgen of kunnen de knoppen disabled zijn zonder dat ze vervagen?

als voorbeeld weer een bijlage

Laatst bewerkt:
Frank,

Misschien helpt dit een beetje.

Bijlagen

dank je wel Luc,

het heeft me geholpen. en door de plaatjes zelf wat aan te passen zijn de buttons nu als ze disabled zijn helemaal grijs ipv. gedeeltelijk.

dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan