• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kassasysteem (pos) in excel????

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley5479

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hoi allemaal,

Ik ben werkzaam (mede-eigenaar) op een camping en daar willen we overstappen naar een POS systeem. dit wil zeggen een kassasysteem.
Nu zijn deze systemen erg, maar dan ook erg duur! zelf heb ik liggen googelen en heb via excel een kassasysteem gedownload. Op zich werkt deze goed, maar wat ik wil is mijn eigen database erop toepassen. Ik heb voor mezelf een database met daarin voorraadlijsten en omzet lijst gemaakt, met daarin de prijzen van de produkten. Het programma wat ik heb gedownload van excel werkt met mooie knoppen ( gemaakt uit macro's) die worden gelinkt aan zijn eigen database! Hoe link ik mijn database aan die knoppen??? dus kort gezegd als voorbeeld: ik druk op de knop BIER, dan moet hij uit mijn database de prijs pakken, maar tegerlijkertijd moet dan de omzet verandert worden ( dus omzet wordt 1,50 meer) en de voorraad moet minder worden ( dus voorraad van 100 naar 99) wie kan me hier mee helpen of is zo handig met macro's???

Ik wou de bestandjes bijvoegen zodat jullie kunnen kijken wat er moet gebeuren, maar deze zijn te groot ( te weten 9mb en 1 mb.)
Dsu ik heb nu via warme bakkertje de bestanden online gezet. hoerinder volgt de link.
Dus kort gezegd hoe krijg ik mijn 'buttons' uit het tabbladd 'kassa' gelinkt aan het tabblad 'blad1' dat is het database dat ik heb aangemaakt met mijn produkten.

De link is de volgende waar jullie het bestand kunnen vinden.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PMP3ZLH4UPP8.xlsm

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is voor een ieder en hopelijk kunnen jullie me verder helpen

M.v.g.
Wesley

Laatst bewerkt:
ik denk dat je voor dit soort van oplossing toch naar een programeur gaat richten zodat ze gericht kunnen gaan werken.

want er zullen well systemen bestaan in exel maar om echt op uw vereisten te draaien zal je meer geluk halen bij programmeurs.

Plaats je bestanden op Mijnbestand.nl en voeg hier dan de links ernaartoe in.

DANK @warme bakkertje!!!

Ik kende mijnbestanden.nl niet...weer iets geleerd hihih

Heb nu het bestand erop gezet.
Heb er ffkes 1 excel bestand van gemaakt
heb extra tabblad aangemaakt waarna de knoppen gelinkt moeten worden zoals in mijn vraag...
Dus kort gezegd hoe krijg ik mijn 'buttons' uit het tabbladd 'kassa' gelinkt aan het tabblad 'blad1' dat is het database dat ik heb aangemaakt

m.v.g.
Wesley

Laatst bewerkt door een moderator:
Wesley, ik wil je niet direkt ontmoedigen maar ik vrees dat niet ik of welke helper dan ook hieraan gaat beginnen.
Dit is een titanenwerk om dit allemaal aangepast te krijgen aan jouw produktlijst.
Allereerst moeten alle knoppen een aangepaste naam krijgen. Dan moet elke macro voor elke knop aangepast worden per produkt.
Niet alle knoppen zijn werkbaar, er ontbreken nog macro's om alles in gang te krijgen.
Code is niet optimaal samengesteld dwz een groot deel kan/moet herschreven worden.
Maw dit is niet iets dat je zomaar eventjes tussendoor doet.
Als je speciefieke vragen hebt kunnen we je wel helpen uiteraard, maar zelf zal je het meeste werk zelf moeten doen.
Als iemand anders de uitdaging wil aangaan mag hij/zij er uiteraard voor gaan, maar ik ga hiervoor helaas passen.

Ik dacht dat wanneer je die knoppen hebt, dat je dan alleen de link hoeft te veranderen? hier geen excel expert, dus ja. maar dat is dus niet het geval?? GGRrrrrr wordt dus meer puzzel werk dan ik had gedacht...Shade hihih;);)
Als toch iemand zich nog geroepen voelt om me verder te helpen GRAAG

Groet Wesley

Hier nog ffkes vraag tussendoor.
Hoe kan ik in ieder geval de BTW veranderen of er tussenuit halen?
Ik ben nu wel de produkten aan het aanpassen in de macro's (langzaam erg langzaam, maar zeker)
Maar als ik op subtotaal druk, komt er een bedrag van 6% btw te staan, dit is in sommige gevallen wel goed, maar bij alchoholische dranken moet dat 21% zijn.
Nu wil ik dit graag aanpassen, hoe doe ik dit? en anders hoe verwijder ik dit, zodat je dit bij (sub)totaal niet te zien krijgt?

groet Wesley

Dan zal je op je produktenblad een extra kolom moeten maken met een BTW-code (bv 1 = 6%, 2 = 21%)
Bij het maken v/h subtotaal (of eindtotaal) zal je met deze code rekening moeten houden en een onderverdeling aanbrengen op je afrekening met de beide BTW-bedragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan