• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kassasysteem voetbalkantine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venhorst100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2019
Berichten
2
Ik ben als kantinebeheerder op zoek naar een simpel kassasysteem waarin ik de drankjes en hapjes voor diezelfde dag kan bijhouden. Op dit moment gebeurt het allemaal nog ouderwets met pen en papier, maar dit moet toch eenvoudiger kunnen. Ik heb het een en ander al gezien op dit forum, maar daar wordt veel gewerkt met macro's die ik wel gebruik, maar deze niet kan bewerken. Graag zou ik namelijk het volgende willen hebben:

We hebben een stuk of 100 vaste gasten, verdeeld over 5 voetbalelftallen. De eerste pagina moet dus enkel bestaan uit de keuze tussen deze elftallen. Daaronder komen de 20 namen van de spelers per elftal. Tevens staat hierbij het totaalbedrag dat open staat voor hen. Wanneer iemand iets bestelt, moet het voor het kantinepersoneel zo eenvoudig mogelijk blijven.
1> Klik op juiste elftal
2> Klik op naam persoon
3> Aantal drankjes aanklikken (1x frisdrank klikken, wordt automatisch opgeteld bij totaal openstaand bedrag) Zowel een + als - mogelijkheid om fouten te kunnen bijwerken.
(koffie €1,- / bier&fris €1,50 / wijn €2,-)
4> Bevestigen en terug gaan naar hoofdscherm

Zou iemand me hiermee op gang kunnen helpen?
 
Wat je zoekt is een POS-systeem. Misschien is het nu makkelijker zoeken naar iets wat past.
 
Beste Venhorst,
Welkom op helpmij.:)
Ik heb een poging gedaan om je op weg te helpen.
Je hebt een lijst van 120 personen.
5 elftallen x 20 spelers + 20 extra voor de voorzitter, penningmeester...
In de lijst de echte namen invullen i.p.v Naam1....
Om met het bestand te werken, druk op de knop kassa
Er gaat een formulier open.
Het eerste, je kan zoeken op elftal en op naam, maak je keuze en de gegevens worden automatisch ingevuld.
Nadien ,kies het aantal.( kan je invullen via het toetsenbord, of gebruik de pijlen)
Als voorbeeld, ik kies 3 en druk op de groene knop koffie,de berekeningen gaan automatisch, drie koffie aan 1€ worden bijgeteld
Hetzelfde voor bier,fris en wijn.
De rode knoppen gebruiken bij fout. vb je hebt drie koffie getikt maar er zijn er maar 2, kies 1 in het invulveld,1 koffie wordt automatisch in mindering gebracht.
In het tabblad Lijst kan je de prijzen aanpassen.
Ik hoor het wel als er nog vragen zijn.
 

Bijlagen

  • Kassa.xlsb
    100,3 KB · Weergaven: 132
Bedankt voor het maken van dit format, ik kan er zo al een hele hoop mee, top!

Ik had zelf ook al iets geprobeerd en gevonden, maar ik kom steeds bij de zoekfunctie terecht om de namen te vinden. Het mooist zou ik vinden om zo min mogelijk handelingen voor het barpersoneel te hebben, dus dat zij maar een keer of 3 hoeven te klikken om de drankjes bij de juiste persoon te krijgen. Vb:

1e scherm: 5 grote vakken met elftallen 1 t/m 5
>bij klik op 1 vd teams ;
2e scherm: 20 vlakken met namen van de spelers van het geselecteerde elftal
> bij klik op 1 vd namen (dus niet via een zoekfuntie, maar gewoon door op naam te klikken);
3e scherm: +-1 bier, +-1wijn etc en daarbij het subtotaal wat open staat voor deze persoon

Ik ontkom namelijk niet aan de zoekfunctie of zo'n dropdown tabelletje, terwijl dit niet praktisch werkt op een tablet waarop ik het wil gebruiken.
 
terwijl dit niet praktisch werkt op een tablet waarop ik het wil gebruiken.
Dit had Dotchi vást in de initiële vraag willen lezen. Knoppen in de tablet versie van Excel gaat niet werken helaas...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan