Kast in MDF// Vragen en voortgang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat om de achterkant van je kast.

Daar zitten 2 fans bovenin, ik neem aan dat die lucht uit de kast naar buiten blazen.

Daaronder zit de voeding, daaronder het moederbord met de processor en de processor-koeling, en dat is het probleem.
De warmte die door de processor-koeler weggeblazen wordt, zou daar direct afgevoerd moeten worden de kast uit, maar dat gebeurt nu niet, die blijft hangen onder je ook al warme voeding.

Direct achter je processor zou dus ook een fan in je kast moeten zitten, die warmte afvoert, zoals bij iedere pc het geval is.

Op deze foto doel ik:

2.JPG

Ik weet niet of je die OCZ voeding kent.
Maar die onderkant heeft een koeling, die voert al warme lucht van eronder af.
OCZ500MXSP.jpg

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je die OCZ voeding kent.
Maar die onderkant heeft een koeling, die voert al warme lucht van eronder af.

Ik weet wel hoe een voeding werkt, maar de fan van een voeding voert echt niet de warme lucht van je cpu af.
Niet voor niets zit in IEDERE PC die op die manier gebouwd is, de voeding BOVEN de casefan(s) en de casefan(s) direct achter de cpu koeler

Je zult zien dat, wanneer je een casefan achter de cpu koeler plaatst, je temps aanzienlijk zullen dalen

Opzich zal het "ontwerp foutje" geen probleem opleveren.
De warmte kan in dit geval makkelijk langs de voeding omhoog trekken, omdat de kast een stuk groter is als een normale pc behuizing.

:) die bekabeling (6 stekkers) aan de boven kant kun je misschien ook met een rail maken of een rij kroonstenen.
Stekkertjes era fknippen en mbv smeltsokken langere kabels aanmaken en weg werken :)

Voor de rest ziet ie er wel leuk uit.
Wat zijn igg de afmetingen?

60 CM hoog, +-62 diep, 31,8 breed.
Groeten vanop FoM.
De case heeft al een paar nieuwsgierigen aangetrokken btw xD.

De diepte is van 60 cm naar 33 cm gegaan.
Er staan wieltjes onder en de deur heeft eindelijk een deftig sluitsysteem.

Pics komen later wel.
(Volgend weekend staat 'ie weer op FoM)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan