kast koelers: hoe werkt dat? 3pin connector?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinberto

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
hallo,

ik heb een vraag. fans voor in de behuizing hebben een 3pin connector, 2 voor stroom en 1 voor snelheid(tachometer?), maar op de meeste fan controllers staat ook temperatuur. gaat dat ook via die 3pin? of werkt dat anders?

alvast bedankt!

M.v.gr. Reinberto

Nee, dat werkt anders. Vaak zitten er dan (dunne) sensors bij die je bijvoorbeeld tussen je processor en je koelblok plaatst. Een andere kan je gewoon in je systeem hangen, een ander plak je weer op het geheugen et cetera.

dus de temperatuur op een fan controller van bv fan1 is dan een sensor die er later bij geplaatst is? of zit die sensor in de fan

Het is zoals je het schetst in de 1e situatie: je plakt een sensor onder het koelblok, de koeler sluit je aan op de fancontroller: temp1: x°C, fan1: y rpm

okéee, ik snap het, ik had op google ook even gekeken naar fan controllers en de kabels, en ik zag dat daar temperatuur sensoren bij zitten. meestal zijn die een klein zwart blokje aan een roze draad. maar die sluit je dus apart aan op de fan controller en de sensor plaats je dus gewoon onder de fan/koeler

Exact. Nu je vraag opgelost is, zet je 'm bovenaan de pagina dan ook nog op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan