Kazaa poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
437
Weet toevallig iemand welke poort Kazaa gebruikt en hoe ik deze kan sluiten op een netwerk? Dat is makkelijker dat iedere keer opnieuw te gaan vragen om het af te zetten...

Diederik
 
Poorten kun je blokkeren in je firewall.
Maar Kazaa gebruikt er teveel om op te noemen, en ze wisselen steeds.

Too many ports to list. The safest thing to do would not use Kazaa, but I know that usually isn't an option. I would recommend setting up a software firewall, and allow this program to communicate any way it wants. After running a packet sniffer, I see that Kazaa is using ports over 1214 up to 4800. For more details, get a program called ethereal and do a packet sniff on your network to check the ports. Ports are pretty safe to leave open above 1023 (of course there are ports you want to close, for example the sql slammer runs on 1434, w32.blaster on 4444, so on - make sure you research ports to close above 1023). Hope that helps.

Deze man zegt dat het veilig is poorten boven 1023 open te laten, ik denk dat hij onder bedoeld, omdat ze daar voor het grootste deel gereserveerd zijn. Daarboven is het willekeur troef
"Officieel" is het 1214 voor TCP én UDP.
Hier is een lijst, recent van 16/01/04:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers
 
'Die man' kan natuurlijk ook een vrouw zijn natuurlijk :rolleyes:
En die 1214 is voor Kazaa. KazaaLite komt niet in de lijst voor.
 
wow,
ik wist niet dat het zo'n lastig karwei ging worden...

alvast heel erg bedankt!
 
Moest je het over een officenetwerkje hebben, sluit dan alles boven 1024. Dan kunnen ze alleen nog maar het gestandardiseerde. ;)
 
Is gebeurd...

Ken je toevallig ook het verschil tussen local en remote blocken?

Diederik
 
Local - op de pc waarop je bezig bent.
Remote - vanop je pc een andere blokken, of vanop een andere pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan