KaZaA veroorzaker problemen router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem1984

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Beste experts,

Ik zit met een klein probleempje: We hebben sindskort een tweede computer waarmee we ook mee willen internetten. We hebben reeds een Chello aansluiting (Terayon modem) en om ook via de tweede computer ook toegang tot internet te krijgen heb ik een Edimax 6104 router aangeschaft. Echter krijg ik het niet voor elkaar om de router juist te configuren. Met andere woorden: na het installatieproces doet-ie helemaal NIKS . Nu zeiden ze bij helpdesk van Mycom (waar ik de router heb gekocht) dat KaZaa (Lite) waarschijnlijk de boosdoener is en ik dit programma eraf moet gooien alvorens ik de router installeer. Nu heb ik erg mijn twijfels over deze bewering en mijn vraag aan jullie is: Is dit inderdaad een zinnige verklaring voor het probleem of is het gewoon onzin !???

Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank

P.S.: Ik heb reeds gelezen over de problemen met het chello netwerk en de router. IK denk echter dat het probleem niet bij het MAC-adres ligt omdat ik tijdens het cofiguren van de router gebruik heb gemaakt van de optie 'Clone MAC'.

Lijkt mij onzin heb zelf een router en ook kazaa light
heb geen problemen mee heb wel belkin router
misschien ligt daar het verschil
groetjes weetje

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon _pure_ onzin.

Kazaa (lite) maakt niet zoals emule heel veel connecties aan waar je router van kan vast lopen, dus het is gewoon onzin, valt me zwaar tegen zeg van die mycom helpdesk. Had ze wel wat hoger in geschat...

Dus laten we over gaan op wat het dan wel kan wezen :)

maar dan hebben we iets meer info over, hij doet niks meer als in?

je kan niet in het router menu komen, of doet het internet het gewoon niet (heb je mac wel gecloned) of krijgen je computers geen ip of is het iets anders?

kort om meer info aub :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan