Kazaa, waarom meer bronnen nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Bij het zoeken in Kazaa krijg ik vrijwel constant te zien: Meer bronnen nodig.

Wie kan mij uitleggen waarom?

Reactie Meer bronnen nodig

ja, maar ik krijg zo ongeveer 80% van alle zoek acties de melding: Meer bronnen nodig, ook over dag en savonds etc.

Als er meer bronnen nodig zijn, dan zijn er meer bronnen nodig. Daar valt helemaal niets aan te doen.

Maar waarom Kazaa gebruiken? Een groot deel van wat op het Kazaa-netwerk wordt aangeboden is corrupt of bevat spyware, trojans of virussen.

Wil je je pc een beetje schoon houden, mijd dan alles wat met Kazaa te maken heeft. Er zijn veel betere p2p-programma's en -netwerken.

Zoals?

Emule?

of nog andere goede netwerken?

Virussen kan je toch overal tegen komen?

Hoe werken die nieuwsgroepen en waar kan ik die vinden?

Geplaatst door Mirandaonline
Zoals?

Emule?

of nog andere goede netwerken?

Virussen kan je toch overal tegen komen?

Hoe werken die nieuwsgroepen en waar kan ik die vinden?

Klopt Miranda, virussen kun je overal tegenkomen. Van welk p2p-netwerk je ook downloadt, je moet altijd voorzichtig zijn en zorgen dat je pc voldoende beveiligd is. Maar het Kazaa-netwerk (waarvan je downloadt als je Kazaa Media Desktop, KazaaLite, Grokster, etc. gebruikt) is wel héél erg vervuild. Het Kazaa-netwerk is voor de verspreiders van malware hét netwerk om hun virussen en trojans te verspreiden (uiteraard vermomd als de nieuwe cd van Prince of als crack voor de nieuwste Photoshop of zoiets). Download je software of cracks van het Kazaa-netwerk, dan is de kans dat er daarmee ook iets fouts op je pc terechtkomt zo'n 99%.

Goede alternatieven zijn naar mijn smaak Soulseek (voor muziek) en BitTorrent (voor de rest).

Van nieuwsgroepen heb ik geen verstand, daar heb ik me nog niet in verdiept.

Ik krijg wel eens een melding, maar Nero grijpt ze al tijdens het downloaden.

Het klopt dat 29 van de 30 nummers troep is, maar ja, dat hoort er eenmaal bij met die zieke muziek industrie.

Hoe werkt Soulseek? Ik heb dat nooit zo goed begrepen.

Ik hoor steeds vaker dingen over nieuwsgroepen, dus ook daar heb ik intresse in.

Ik krijg wel eens een melding, maar Nero grijpt ze al tijdens het downloaden.

Het klopt dat 29 van de 30 nummers troep is, maar ja, dat hoort er eenmaal bij met die zieke muziek industrie.

Hoe werkt Soulseek? Ik heb dat nooit zo goed begrepen.

Ik hoor steeds vaker dingen over nieuwsgroepen, dus ook daar heb ik intresse in.

"Nero grijpt ze al tijdens het downloaden"? Werkt Nero bij jou ook als antivirusprogramma? Heel bijzonder.

Dat 29 van de 30 nummers troep is heeft niets met de muziekindustrie te maken, maar alles met Kazaa. Op Kazaa wordt inderdaad voornamelijk troep aangeboden: fake-bestanden, bestanden van bedroevende kwaliteit, bestanden met virussen of andere ellende erin, etcetera...

Beste Miranda, een paar dagen geleden plaatste jij een HijackThis-log. Daar zat een flinke hoeveelheid rotzooi in. Waar komt al die rotzooi vandaan, denk je?

Je hebt trouwens niet meer op de antwoorden op je log gereageerd. Betekent dat dat je het wel best vindt dat die troep op je pc staat en kwaadwillende bedrijven jou daardoor met reclame kunnen bombarderen en jouw surfgedrag in de gaten kunnen houden? Ik vind het prima hoor, dat is helemaal jouw keuze.

Laatst bewerkt:
Opes :D

Ik bedoelde Norton ;)

Ja dat klopt. Ik heb die programma's laten draaien, maar moet dat opnieuw doen omdat iemand zo nodig achter de pc moest en het in de weg zat. :rolleyes:

Maar je hebt gelijk dat ik nog antwoord moet geven wat ik ook ga doen.

Ik heb Soulseek bijna werkend, maar heb een inlognaam en wachtwoord nodig. Ik heb mij nog niet aangemeld, maar hoe werkt dat?

Laatst bewerkt:
Ik heb Soulseek bijna werkend, maar heb een inlognaam en wachtwoord nodig. Ik heb mij nog niet aangemeld, maar hoe werkt dat?

Dat is nogal simpel: je moet gewoon een inlognaam en wachtwoord verzinnen. Heeft iemand anders toevallig dezelfde inlognaam al, dan moet je even een andere bedenken.

Daarom werkte het bij mij dus niet. :(

Ik had met spybot dat ik nog nooit gebruikt had er al een hoop uit gekregen, maar adware had even te veel tijd nodig en was daarom afgebroken.

Ik draai nu ff alles er doorheen zodat ik hem straks meteen kan plaatsen. Sorry :o

Waar kan je zien wat je hebt binnen gehaald?

Ik bedoel dat ik in Soulseek net zo'n knopje zoek om te zien wat ik in die map heb zitten als bij Kazaa lite.

Dat het kazaa-netwerk vervuilt is, is een feit..
Maar als je een beetje weet wat je moet downloaden dan heb je bijna nergens last van.. ik heb in de afgelopen 18 maanden hooguit 3x een virusmelding gehad..

neem eens een kijkje op http://www.tutorialbase.net/
dat gaat over die nieuws groepen!
ff een korte uiteg:
om de nieuwsgroepen te bekijken gebruik ik FTD
en om er van te downloaden gebruik ik GRABIT
en om de bestanden te repareren die tijdens de overdracht zijn beschadigd gebruik ik PAR2
en als laatste om de bestanden ui te pakken WINRAR te vinden onder overig.
alle verdere uitleg op die site.
geen last van spyware en verdere ****

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan