Kb953297

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik de KB953297 kan verwijderen uit de "gereed voor instalatie lijst" in de taakbalk rechtonder?

Ik heb deze via auto-update binnengehaald maar is niet geinstaleerd. Het staat iedere keer weer in de taakbalk als ik de pc opstart. Als ik de pc afsluit probeert hij het weer te instaleren deze update. Mijn antivirus ESET geeft iedere keer weer een waarschuwing daarover dat de update niet is geinstaleerd.

Ik weet hoe het komt omdat alleen Netframe work 1.1 en de hotfix is geinstaleerd.
Er is toen met de auto-updates wat fout gegaan denk ik met de hogere updates.
Ik heb in april/mei ook al hierover gelezen op deze site en gereageerd, en diegene die daar ook problemen mee had heeft gewoon xp opnieuw geinstaleerd.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2887609#post2887609

Dus als iemand weet hoe ik deze "standbij" update kan verwijderen dan gaarne.

Kijk even hier (specifiek in die discussiedraad: hier) waar enkele methoden worden gegeven om je probleem op te lossen.

Tijs.

Bedankt voor de reactie Tijs maar ik heb hier met die Net framework al een tijdje problemen, zie vorige post. En er zijn al een stuk of 4 pogingen gedaan om het op te lossen met geen resultaat. En XP er opnieuw opzetten met alle programma's gaat 2 dagen kosten, zolang kunnen wij niet zonder i.v.m werk.

Ik wil gewoon die update die in de wacht staat, dus nog niet geinstaleert, er af hebben.

Bedankt voor de reactie Tijs maar ik heb hier met die Net framework al een tijdje problemen, zie vorige post. En er zijn al een stuk of 4 pogingen gedaan om het op te lossen met geen resultaat. En XP er opnieuw opzetten met alle programma's gaat 2 dagen kosten, zolang kunnen wij niet zonder i.v.m werk.

Ik wil gewoon die update die in de wacht staat, dus nog niet geinstaleert, er af hebben.

Je moet die update niet aanvinken en dan Deze update niet meer weergeven wel aanvinken.

Ja dat doe je op de update website van microsoft:thumb:, maar ik heb hem al op mijn pc staan en daar wil ik vanaf.:evil:

Ik zou het als volgt doen:
1. Download Windows Installer Cleanup (die je na installatie terugvindt onder Start -> (Alle) Programma's -> Windows Install Cleanup)
2. Verwijder .Net Framework 1.1 via deze Installer Cleanup (als via Configuratiescherm -> Software het niet lukt).
3. Installeer .Net Framework 1.1 opnieuw, maar pak de laat de installatie-software (=dotnetfx.exe) ook even uit met (bijv.) Winrar, voor evt. latere referentie als bij de installatie van SP1 voor .Net Framework 1.1 en bij de update waar je nu problemen mee hebt om de originele installatie-software wordt gevraagd (netfx.msi).
4. Ga naar Windows Update (in Internet Explorer) en installeer (in ieder geval) alle updates die je tegenkomt m.b.t. .Net Framework 1.1
5. Doe na een herstart weer stap 4.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ook kun je natuurlijk contact zoeken met Microsoft, die gratis support levert als het gaat om (mislukkende) Windows Update: startlink

Tijs.

Ik heb contact gezocht met microsoft via jou link Tijs en heb de oplossing via email gekregen.
Het probleem is opgelost, ik heb hier nu alles binnen t/m NetFrame 3.5.:)

Hoe het is opgelost, daar kom ik later op terug omdat ik nog een mailtje naar microsoft heb gestuurd met de vraag of ik de oplossing ook op Helpmij.nl mag zetten zodat meerdere mensen hun voordeel mee kunnen doen.

Dus even afwachten.

Tijs, jij ook bedankt voor de tip he! :thumb:

Ok, wordt nog vervolgd dus... We wachten het even af.

Tijs.

De oplossing volgens Microsoft Customer Support, zie bijlage.

Bij mij werkte het perfect. Ik heb wel de update's 1.1, 2.0 en 3.0 met de hand (knippen/plakken url) geupdate.
Als alles geinstaleerd is dan voor de zekerheid even de computer opnieuw opstarten en dan even naar Window's update gaan want je krijgt dan nog V3.5.

Bijlagen

Thanks

Rob,

Ik ben bezig met het KB953297 probleem en ben al aardig op streek adhv jouw lijstje.
De 1.1 zit er weer op, en de patch die niet wilde installeren ook. :thumb:
Weet jij of ik eerst de 2.0 erop moet zetten voordat de 3.0 geinstalleerd kan worden ?
In Microsoft Update is geen 2.0 te vinden, vandaar.
Dank je vast,
Hans

@hanslindhout: hier kun je .NET 2.0 downloaden.
hier kun je SP1 voor .NET framework 2.0 downloaden.
hier kun je .NET framework 3.0 downloaden, maar vlgs. mij hoef je die niet te hebben als je direct hier .NET framework 3.5 installeert.
Uit de informatie van .NET framework 3.5:
Microsoft .NET Framework 3.5 biedt uitgebreide versies van verschillende nieuwe functies uit .NET Framework 2.0 en 3.0. .NET Framework 2.0 Service Pack 1 en .NET Framework 3.0 Service Pack 1 zijn opgenomen in deze versie.
SP1 voor .NET framework 3.5 vind je overigens hier

Volledigheidshalve zou ík wel .NET framework 2.x installeren, en daarna direct doorgaan naar .NET framework 3.5. Ik zie geen reden om ook .NET framework 3.0 te installeren.

Succes,

Tijs.

Dank je

Ha Tijs,

Dank voor je reactie.

Ik heb via MU net 3.5 + Family update gedwonload nadat ik al eerder 1.1 had geinstalleerd. E.e.a. heeft elkaar mooi aangevuld, want in de 3.5 zit 2.0 ook. Daarna nog een paar keer wat losse MU's gedraaid en het ziet er naar uit dat ik voorlopig weer bij ben en dat alles is geinstalleerd. Leerzaam trajectje weer :thumb:

groet,
Hans
=============================
@hanslindhout: hier kun je .NET 2.0 downloaden.
hier kun je SP1 voor .NET framework 2.0 downloaden.
hier kun je .NET framework 3.0 downloaden, maar vlgs. mij hoef je die niet te hebben als je direct hier .NET framework 3.5 installeert.
Uit de informatie van .NET framework 3.5:
SP1 voor .NET framework 3.5 vind je overigens hier

Volledigheidshalve zou ík wel .NET framework 2.x installeren, en daarna direct doorgaan naar .NET framework 3.5. Ik zie geen reden om ook .NET framework 3.0 te installeren.

Succes,

Tijs.

Ik zie dat het bij jou ook is opgelost Hans :)

Ik denk dat er genoeg uitleg is gegeven over dit onderwerp en dat ik deze topic als zijnde
"opgelost" beschouw.

Mee eens Tijs?

@Robbolland: Sluit maar af, via het klikken op "Vraag is opgelost".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan