• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keert niet terug workbooks m.b.v. VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste forummers,

Ik heb met Office2010 een ledenprogramma gebouwd voor een vereniging. Nu gebruik ik Office2013 en gebeurt er iets vreemds. Het is niet mogelijk om een voorbeeld bestand bij te voegen, maar ik heb wel een stukje tekst uit VBA opgenomen. Misschien zien jullie in een oogopslag wat er niet goed is.
De macro wordt goed uitgevoerd, maar weigert categorisch terug te keren in de oorspronkelijke workbook. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

m.vr.gr. Egbert


Sub Macro2()
' openen van de database

Dim DitPad As String
Application.ScreenUpdating = False:
Application.DisplayAlerts = False:

bestandsnaam_prog = ActiveWorkbook.Name ' naam oorspronkelijk bestand

DitPad = ActiveWorkbook.Path: zijpad = "\database en masters\":
DirDatabestand = DitPad & zijpad:

naam_database = Workbooks(bestandsnaam_prog).Sheets("assist").Range("H3") ' hier zoekt VBA de naam van de database

Workbooks.OpenText Filename:=DirDatabestand & naam_database: ' openen van de database
Workbooks(bestandsnaam_prog).Activate ' terugkeren naar oorspronkelijk bestamd
Application.ScreenUpdating = True:
End Sub
 
Application.DisplayAlerts = False:
moet je dit op het eind ok Niet op true zetten?
 
Laatst bewerkt:
Dat is helaas niet de oplossing (heb het getest), het zou gewoon moeten werken, zo moeilijk is deze macro niet
 
Begrijp het gewoon niet. Zojuist de macro uitgevoerd met Excel 2010 (heb beide versies geïnstalleerd) en daar loopt de macro probleemloos. Ik zie iets over het hoofd denk ik, maar we weten het allebei niet. Zullen we maar stoppen?
 
Dat het werkte onder 2010 wist ik al, maar ik wil over naar 2013. Ik ga verder zoeken, bedankt dat je er naar hebt gekeken.
m.vr.gr Egbert
 
Probeer in plaats van dit:
Code:
Workbooks(bestandsnaam_prog).Activate ' terugkeren naar oorspronkelijk bestand
Application.ScreenUpdating = True

eens dit:
Code:
Application.ScreenUpdating = True
ThisWorkbook.Activate ' terugkeren naar oorspronkelijk bestand

ThisWorkbook is het werkboek waarin de macro loopt en door ScreenUpdating eerst weer aan te zetten zou je het ook moeten zien gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses zeer late reactie. Jou laatste code was de oplossing en werkt dus. Bedankt voor de moeite.
m.vr.gr Egbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan