Keiharde reset na afsluiten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn PC. Eigenlijk meerdere problemen, maar ik benoem ze hier op het forum allemaal even apart.

Regelmatig wordt mijn PC keihard gereset als ik Windows XP (Home Edition) af wil sluiten. Zodra ik op "afsluiten" klik, reset de PC zich en start dus opnieuw op. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Ik heb een AMD Dual Core 3800+ processor.
 
gekky29 zei:
Zijn de temps in orde ? :)

De temps?? Geen idee wat je daarmee bedoelt? Ben geen echte hobbiest op pc gebied. Wil wel een goed werkend systeem hebben.

Groet,

Nico
 
Waarschijnlijk doet zich er een software / hardwarefout voor tijdens het afsluiten.
Klik met rechts op 'deze computer' kies 'eigenschappen->tabblad 'geavanceerd'->onder het kopje 'opstart- en herstelinstellingen' de knop 'instellingen' en dan het vinkje weghalen bij 'de computer automatisch opnieuw opstarten'
Je krijgt dan zeer waarschijnlijk een blauw scherm met een foutmelding te zien bij een volgende keer afsluite, die foutmelding willen we graag exact weten.
 
maestro12 zei:
Waarschijnlijk doet zich er een software / hardwarefout voor tijdens het afsluiten.
Klik met rechts op 'deze computer' kies 'eigenschappen->tabblad 'geavanceerd'->onder het kopje 'opstart- en herstelinstellingen' de knop 'instellingen' en dan het vinkje weghalen bij 'de computer automatisch opnieuw opstarten'
Je krijgt dan zeer waarschijnlijk een blauw scherm met een foutmelding te zien bij een volgende keer afsluite, die foutmelding willen we graag exact weten.

Ik heb het uitgeschakeld. Nu maar wachten wanneeer het fout gaat. Stuur dan de foutmelding wel. Bedankt alvast :thumb:
 
maestro12 zei:
Waarschijnlijk doet zich er een software / hardwarefout voor tijdens het afsluiten.
Klik met rechts op 'deze computer' kies 'eigenschappen->tabblad 'geavanceerd'->onder het kopje 'opstart- en herstelinstellingen' de knop 'instellingen' en dan het vinkje weghalen bij 'de computer automatisch opnieuw opstarten'
Je krijgt dan zeer waarschijnlijk een blauw scherm met een foutmelding te zien bij een volgende keer afsluite, die foutmelding willen we graag exact weten.

Ik heb de fout gehad, maar ipv een blauw scherm krijg ik een melding van mijn monitor. Iets met frequency out of range?? PC start niet opnieuw op. Moet hem dan resetten.

Na opstarten krijg ik een venster te zien waarin staat dat de pc hersteld is van een ernstige fout. De foutcode heb ik op dit forum geplaatst.

Zie onderwerp:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=256558
 
Het net door jouw geopend topic met de foutmelding is gesloten aangezien het overzichtelijker is dat je het in dit topic plaatst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan