Kelvin? Hulp nodig met verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjira
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjira

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Hmm vreemd,

Ik draai net mijn McAfee virusscanner en deze zegt dat ik een Kelvin-worm heb in MSN mijn ontvangen bestanden. McAfee kon hem zelf niet 'cleanen' en meldde dat ik het bestand moest verwijderen en terug gaan naar de back-up ofzoiets. Maar hij geeft een bestandsnaam van een bestand welke ik al een tijd geleden heb verwijderd. Ik nog een keer kijken in 'mijn ontvangen bestanden' en hij staat er idd niet tussen. Nou dacht ik dat het wel een onzichtbaar bestand zou zijn maar omdat ik de naam niet goed had onthouden scande ik nog een keer met McAfee. Deze keer kwam die geen virussen tegen :confused:

Heb ik nou wel of geen virus? Heb ook met Panda online gescanned maar deze geeft ook niets aan. Maar hoe kan McAfee nou een bestandsnaam geven van een bestand wat ik wel heb gehad maar heb verwijderd (bestand kwam via msn binnen)?

Hoe kan ik er zeker van zijn dat mijn pc veilig is?

omdat mcaffee traag is en pas alarmeerde toen hij zag dat je in die map browsde?

Who cares, als je het verwijderd hebt en dat hondje nu zwijgt is het weg hoor:P

Je zou voor de zekerheid dit remove tooltje van symantec eroverheen kunnen halen: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.kelvir.removal.tool.html
Probeer ook een keer een scan in veilige modus met mcafee. Als die dan nog iets tegenkomt heb je meer kans dat het kan worden verwijderd.
Hoe in veilige modus opstarten: http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm
Veel meer kan je niet doen, omdat het bestand niet te vinden is.

TIP: Pas op met op alles klikken wat via msn binnenkomt. Alleen als je zeker weet dat het te vertrouwen is.

heb het remove tooltje van symantec er overheen gehaald en deze geeft aan dat er niets in mijn pc zit. Nog steeds vreemd dat McAfee het in eerste instantie wel aangaf maar gelukkig zit er geen virus in.

Bedankt!

Graag gedaan.
Nog even een tip: Blijf ervoor zorgen dat je virusscanner up-to-date blijft.
En niet zomaar bestanden via msn binnenhalen. Als je iets toegestuurd krijgt alleen binnenhalen als je erom gevraagt hebt, of als hij/zij een duidelijke uitleg geeft wat voor iets het is.

Gelukkig kan ik mijn virusscanner via school up-to-date houden. Elke keer als ik op het netwerk kom gaat hij automatisch updaten. Wel heel handig. Maar ik moet wel handmatig scannen. Zal eens vragen hoe ik kan instellen dat ie dat ook automatisch doet.

Msn inderdaad geen ongevraagde bestanden meer binnenhalen :)

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan