Kennis making met server 2003.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemmekillu

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Goeden Middag,

Ik zou graag thuis een W2003 server willen draaien.
De software en code's hebben ik al. Maar, is het goed om dit op je EIGEN PC te doen of apparte PC?
Ik werk zo nu en dan met servers op me werk. ''elke dag een paar keer.''

Wat kan ik het beste installeren op me server als ik deze geinstalleerd heb?
Is het verstandig om alle computers in myn thuis netwerk erop aan te sluiten?

Wat kunnen jullie mij aanraden als beginner die kennis wil maken met een server 2003.
Wat is verstandig om te installeren?

Met vriendelijke groet,

Jack

Als ik jouw was zou ik dit op een aparte machine doen. Je kan de machine bijvoorbeeld wel aan je netwerk hangen maar ik zou daar mee beginnen.
Dan gewoon een beetje klikken en kijken. Als je denk dat je het allemaal wel een beetje snapt zou je een DNS server kunnen gaan installeren op de server om te kijken hoe dat werkt en dan bijvoorbeeld 1 van de machines naar deze server laten verwijzen voor naamresolutie.
Verder kan je er dan een DHCP server en domain controller van maken en zo steeds een stapje verder gaan.

Op je eigen machine kan je hem wel installeren maar ik denk niet dat alle applicaties dan nog werken.
Een andere optie zou kunnen zijn om VMWare of Virtual PC te draaien op je eigen PC en daar de server op de installeren.

Technet

Ik kan een P3 krijgen. Is het goed als daar een server op staat. Is dit niet te zwaar?

*EDIT*

Als ik bij ons werk op de server gaat. Dan krijg ik gelijk ''Server Beheer'' Naar voren. Is het mogelijk dat ik dit ook krijg op een server?

Laatst bewerkt:
Om mijn collega even te ondersteunen :D
P3 is voldoende. Let dan wel op dat je er heel wat geheugen in stopt. Begin maar bij 1 Gb.
Dat doet goed.

serverbeheer? bedoel je 'manage your server'?
Geloof me, uiteindelijk doe je alles via >start >adminstrative tools > verschillende keuzes.
of via mmc

als je wat wilt opsteken van het systeem doe je dat niet via 'manage your server'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan