kent iemand het spel van die pinguin?.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellmondje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
heb een vraagje,waar ik al een tijdje mee zit.vroeger speelde ik op die spelkasten regelmatig games.het spel dat ik zo leuk vond,was van een pinuing,die ijsblokjes op volgorde moest zetten.het hele veld was met ijsblokjes,waarvan er 4 met een ster erin.deze moest je horziontaal,of verticaal op elkaar zetten.je kon zelf ook andere blokjes kapot maken,of weg duwen.de moeilijkheid was,dat er ook boze pinuing rond liepen,die jou probeerde te pakken.
meschie kent iemand dit spel,dan hoor ik het graag.;)

Vlgs. mij bedoel je Pengo
hier het spel in actie.
Inderdaad een geweldig spel... Tegenstanders 'verpletteren' met/tussen ijsblokjes etc.

Zoek er maar op op Google.

Tijs.

Vlgs. mij bedoel je Pengo
hier het spel in actie.
Inderdaad een geweldig spel... Tegenstanders 'verpletteren' met/tussen ijsblokjes etc.

Zoek er maar op op Google.

Tijs.

dat is ie,bedankt:thumb:.een echt lekker verslavend spelletje;)

maar waar kan ik het orginele vinden?.hij geeft alleen andere pinguing spellen aan,maar die jij bedoeld die niet:confused:.of ik kijk niet goed:rolleyes:

Zoek in google op: MAME Pengo
De kast emuleren met MAME, en daar dan Pengo in spelen.

Misschien zijn er ook Flash varianten van, maar dat weet ik niet.

PS: Je originele vraag ging over de naam van het spel, niet waar/hoe het te spelen is...

Succes,

Tijs

Zoek in google op: MAME Pengo
De kast emuleren met MAME, en daar dan Pengo in spelen.

Misschien zijn er ook Flash varianten van, maar dat weet ik niet.

PS: Je originele vraag ging over de naam van het spel, niet waar/hoe het te spelen is...

Succes,

Tijs

ik wil het spel natuurlijk ook spelen;).meschien dat je daar een antwoord over heb,waar ik deze kan vinden.

Kijk even hier voor een versie die het meteen doet in Mame.
Mame (nieuwste versie) is hier te downloaden. Ikzelf heb gedownload: mame0136b.exe

Succes,

Tijs.

Ik heb hem hier nochthans zonder probleem werkend.

Let dus op dat je gebruik maakt van de links in mijn vorige posting. Die eerste pengo die in linkte in een eerdere posting doet het inderdaad niet (is niet volledig), maar de Pengo (set 1 rev c) versie is compleet.
Even voor je beeldvorming hoe ik dan Mame 0.136b heb geïnstalleerd: Ik heb gebruik gemaakt van 7-zip om het bestand uit te pakken in een eigen map (dus in zijn eigen submap mame0136b).
Dan het pengo.zip bestand in de submap mame0136b\roms gezet.
Daarna Mame opgestart vanuit de mame0136b map, en dan pengo opgestart.

Controle-keys: toets 5 voor extra credits, toets 1 voor 1 speler, toets 2 voor 2 spelers, pijltjestoetsen voor besturing en (linker) Ctrl-toets om ijsblokjes te vermorzelen of 'afschieten'.
PS: Vergeet niet bij het opstarten van Pengo (set 1 rev c) om bij het eerste scherm (letterlijk) OK in te toetsen, anders mag je het niet spelen.

Succes,

Tijs.

@helllmondje: Ook hier al tijden lang géén reactie.
Triest dat je zoveel vragen stelt en ze dan vaak slecht afhandelt.

Tijs.

sorrie thijs,

ff geen tijd voor gehad.ga je advies opvolgen,en dan hoor je van me.;)

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan