• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kenteken zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik wil op kentekens van auto's zoeken. Ik heb echter één probleem in het ene bestand staan netjes - tussen de letters of cijfers of letters (24-DX-HX of 5-GPS-12). In het andere geval staan kenteken bijvoorbeeld op deze manier 24DXHX of 5GPS12. Is er een mogelijkheid om de - te wissen of toe te voegen. Het laatste lijkt mij heel moeilijk omdat er ook vrachtwagen en bestelwagens zijn afwijkende kentekens.

Hallo, met wat voor programma wilt u dit doen,
waar haalt u deze kentekens weg [voor een bedrijf of gewoon particuliere kentekenverzamelaar]?

Voor privédoeleinden zou ik de Asap Utilities installerernen.

Code:
http://www.asap-utilities.com/

Zo geinstalleerd en honderden functie's die je vaak veel werk uit handen neemt, waaronder deze oplossing voor je probleem.

Succes, Cobbe

Ik heb twee excel bestanden op mijn werk. Die gebruikt worden om de autokosten op het juiste project te boeken.

Hi,
voor het verwijderen van de '-' kun je de VBA replace functie gebruiken.
REPLACE (waarde,"-","")

Het invoegen lijkt me voor jouw toepassing niet echt nodig.
Een procedure zou kunnen zijn dat je test of er een string van max 3 letters in het kenteken staat en dat er dan voor en na die reeks een streepje komt.
In elk ander geval komt er een streepje op positie 3 en 5 zou ik denken (met gebruik van de MID functie

asap-utilities

Voor privédoeleinden zou ik de Asap Utilities installerernen.

Code:
http://www.asap-utilities.com/

Zo geinstalleerd en honderden functie's die je vaak veel werk uit handen neemt, waaronder deze oplossing voor je probleem.

Succes, Cobbe

Dit programma ken ik niet maar kan je dan met een formule de - wissen.

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd.

In het rode moet de dimensie komen.

Bijlagen

Daar helpt u Asap Utilities niet direct mee, ik dacht dat het een hele lijst met kentekens was.
Maar heb u toch een oplossing gebreid.
Zie maar in het bestand, de grijze cellen zijn 'gefomuleerd' :)

Nog vragen?

Succes, Cobbe

Cobbe,

Onze reactie kruisten elkaaar. Maar uw oplossing is veel beter dan die van mij. Kan u een korte uitleg geven over deze formule dan kan ik een volgende keer zelfstandig gebruiken.

Heb een en ander proberen duidelijk te maken in uw bestand.

Succes, Cobbe

Bedankt

Cobbe Bedankt, Subsitueren is dus een soort vervangen.

Vert.zoeken. Is een formule ik al zeer veel gebruik in excel. Maar Subsitueren had ik nog nooit gebruikt.

Toch nog een vraag

Het blijkt dat er in mijn echt file ook cel staan met alleen kenteken

hoe kan ik de formule aanpassen voor 21-HX-LX er staat dan verder niets in.

Heb de formule aangepast zodat ze ook werkt voor dit geval.

Cobbe

Heb toch nog een toevoeging gedaan.
In kolom D heb ik een functie geplaatst zodat je kenteken weer hersteld wordt in de officiële vorm.

Cobbe

Cobbe,

Nu zie ik dat er in bestand ook Belgische kentekens staan. Dit kan ik waarschijnlijk oplossen door om heel de formule een isfout( te zetten ?

Ja dat kan maar dat lost zich binnenkort toch aut. op als we allen Europlaten hebben.
Moest je er niet uitkomen laat maar iets horen.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan