Kenwood KDC-8070R problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bmannetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Ik heb dit allemaal gevolgd en heb om mijn mp3 speler aan te sluiten een 13 polige stekker gekocht en een 10K weerstandje (bruin-zwart-zwart-rood-bruin, zou volgens een site 10K met 1% tolerantie moeten zijn). Ik heb alles aangesloten zoals vermeld, maar soms doet mijn autoradio het wel met de mp3 speler en soms niet. Ik dacht dat het aan het contact van de auto lag, maar herhaaldelijk de auto aan en uit zetten maakt uiteindelijk ook geen verschil meer.

De autoradio switcht normaal tussen tuner en cd, nu soms tussen tuner - cd - aux. Ik heb het weerstandje ook met een schakelaar geprobeerd, maar als de radio eenmaal aanstaat, kan ik de mp3 speler niet "bij" schakelen. Andersom, als ik de mp3-speler op aux heb staan en zet de schakelaar om, blijft het geluid van AUX komen, todat ik weer switch tussen tuner - cd en dan vervolgens wordt aux niet meer geschakeld. Uiteindelijk maakt de schakelaar bij mij geen verschil dus heb ik die er tussenuit gehaald.

Als de mp3-speler dan via AUX afgespeelt wordt, heb ik nog wel een groot volume-verschil tussen tuner - cd - aux ook al staat mijn mp3 speler op maximaal volume. Dat verschil kan ook aan te zachte mp3's liggen natuurlijk. Deze zijn met MP3gain allemaal op 87db gezet.

De tekening van de aansluiting laat het vrouwtje zien welke aan de autoradio zit (outside view staat erbij). Als ik het mannetje dan soldeer, dan hou ik de soldeerkant naar me toe, dus zit pin 8 links en 5 dan rechts, dat is toch goed ?

Mijn autoradio is een Kenwood KDC-8070R (zo een met mask) en gekocht in 1999.

Iemand een idee waarom het soms niet werkt ?

Laatst bewerkt:
OK, dan zal ik voor meer duidelijkheid ook een afbeelding van de aansluiting van Kenwood er bij plaatsen.

Bijlagen

• kenwood%5B1%5D.jpg
    kenwood%5B1%5D.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 32
Ik heb nu i.p.v. een 10K weerstand er een 15 K weerstand tussen pin 1 en 9 gezet en nu werkt het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan