Kerio Instellingen en Netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoop36

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2002
Beste mensen,

Vandaag heb ik ff een crosscable netwerkje gemaakt en alles werkt. Alleen wanneer Kerio aanstaat op de host dan kan ik nix op de andere pc.Wanneer Kerio uitstaat is er nix aan de hand. Ik heb al geprobeerd om in kerio de ip adressen e.d. van de andere pc in te stellen zodat kerio weet dat die pc geen intruder is. Maar ik krijg het niet aan de praat!!!

Weet iemand hoe ik dit werkend krijg, aangezien ik zeer tevreden ben over Kerio!

Thxxx

In Microsoft Networking staat alles goed? (administration>advanced>)

Ja, dat denk ik dus wel. Maar zou jij of iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen wat er zou moeten staan?

Dit heb ik zelf:

getpicture.php

Als je een regel op het ipadres hebt voor vrije toegang, zorg dan dat deze helemaal bovenaan de lijst met regels staat. Ze worden in volgorde afgewerkt. Als je iets verbiedt en een regel eronder toestaat, gaat de verbied-regel voor.

In dat vakje met trusted adress groups, heb ik hetzelfde als jou maar dan 2 regels. Die regels zijn trusted. De eerste is van mijn internetverbinding en die tweede is van de client. Daar staat dus het ip adres van de client en het subnetmask van de client.

Ik heb het nog eens zelf getest middels twee netwerkkaarten in 1 pc en via een crosscable een mininetwerk gemaakt, waarbij de tweede pc ook kon internetten via proxy op de eerste.

Kerio lag geheel niet dwars en detecteerde netjes het verkeer van de tweede pc via de proxy server naar internet toe.

Ik heb dus echt geen idee waar je fout gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan