Kerio

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Beste alle,

ik heb al een tijd een kerio mailserver draaien.
Werkt op zich goed, haalt post op bij mijn provider en ik kan via de mailserver mail versturen.

Waar ik tegenaan loop is dat ik de server geheel als zelfstandige mailserver wil laten draaien.
dus mail moet bij de mailserver worden aangeleverd en als ik een mailprogramma wil gebruiken en ik voer een mailadres in da moet het programma zelgstandig mijn mailserver vinden.
beide lukt me niet.
Ik moet bij de provider de DNS-MX instellen. Dus verwijzing naar mail eigen mailserver.
Ik gebruik een dynamische verwijzing en daarmee kan ik ook de webmail vinden. Dat werkt goed.
Ik kan niet in Kerio vinden hoe je de server zo in moet stellen dat hij de aangeboden mail ontvang ipv het zelf op te halen bij bij de provider.

Ik hoor graag.

Groetjes
Ronald

Dan moet je een aantal zaken regelen:
1) Je hebt een eigen domeinnaam nodig. Je mail@provider.nl van je provider kun je op deze manier niet doorsturen
2) De MX van die domeinnaam verwijs je naar je eigen server
3) Uitgaande email zal waarschijnlijk via de provider moeten blijven lopen. Deze hebben vaak uitgaande mail op poort 25 dicht gezet ivm spam

Beste RogerS,

dank voor je bericht.

Ik heb een aantal domeinnamen met verschillende websites.
Deze websites draaien op de server van mijn provider die nu mijn mail en sites hoost.
Dat is DDS.NL

De mail mail draait op mijn eigen server maar wordt nu nog opgehaald door DDS en via POP door Kerio opgehaald.
Ik realiseer me dat het versturen waarschijnlijk altijd via DDS zal moeten gaan al begreep ik ook vanuit Kerio kan versturen als je een Certificaat meestuurt.

Nu heb ik bv het domein Pietjepuk.nl met verschillende mailadressen zoals Ronald@Pietjepuk.nl, Familie@pietjepuk.nl enz enz

Op Kerio werkt dit goed.

De mail wordt nu door Kerio bij DDS.NL opgehaald.

ik gebruik een Dynamische DNS bij Noip.me en kan gewoon mijn eigen webmail vinden via pietjepuk.noip.me
Mijn provider om op het internet te komen is ZIGGO en die heeft inderdaad poort 25 dicht getimmerd.
Via poort 26 kan ik de mail versturen.

De DNS-MX ik een van mijn domeinen verwijst naar pietjepuk.noip.me

Hoe nu verder??

Dank je voor het meedenken.

Groetjes
Ronald

Dan hoef je toch alleen je MX record naar je eigen server te laten verwijzen. Poortje open op je router richting je mailserver en klaar.

Ja, dat dacht ik ook.
Maar toch komt er geen mail binnen.
Ik zal nog maar eens koken of alle poorten echt open staan.

Weet jij zo welke poort is.

Imap staat goed.
Weet niet zo oud er een specifieke poort is die open moet staan.
( en geforward uitterraard)

Je draait een mailserver dus dan hebben we het over SMTP op poort 25.

De smtp is toch alleen om mail te sturen. Of wordt die ook gebruikt om mail te ontvangen.?

Oké. Modem in bridge. Kan nu ontvangen
Nu nog kijken waarom ik naar de verkeerde server wordt gestuurd als ik een account invoer in een mailprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan