kernel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Ik heb bij een vriendin AVG virusscanner geinstaleerd. Haar computer bevatte maar liefst 10 paarden van Troje
Ook heb ik geprobeerd anti-spyware programma's uit te voeren. Deze liepen echter vast omdat de meesten minimaal windows XP vereissen. Wel heb ik een spyware blokkerprogramma geinstaleerd.

Ze werkt nog met windows '98 ze gebruikt de computer alleen als tekstverwerker en te e-mailen en om wat te surfen op het internet. Ook spelen de kinderen soms computerspelletjes.

Ze heeft al dieverse mensen (tegen betaling) laten komen, maar deze kijken niet diep genoeg naar het probleem. Dus komen deze steeds weer terug.

Volgens mij kan ze beter overwegen om een eenvoudige nieuwe computer met XP aan te schaffen maar dat nu even ter zijde. Dat kost uiteindelijk minder dan die mannnetjes tegen betaling

Als dit een overweging is of dat ze windows '98 compleet nieuw instaleert moeten in ieder geval haar persoonlijke documenten van de harde schijf bewaard worden.

De trojaanse paarden hebben mijn inziens al veel schade aan haar computer verricht.

Na twee dagen de computer te willen gebruiken kunnen er geen windows gerelateerde programma's meer worden geopend (dat is dus zowat alles)

Bij het opstarten of het willen openen van een programma komt er een foutmelding met in de details steeds Kernell32.dll.

Als er geen oplossing kunnen haar documenten dan van de harde schijf worden gehaald door deze op een andere computer als slave-drive aan te sluiten? of is er dan kans dat deze computer door haar harde schijf besmet wordt?

Het is een mogelijkheid om de schijf als Slave aan te sluiten..
Wat je dan ook kan doen is de schijf dan vanaf de master-schijf te scannen op virussen en die er dan af te laten halen.
Maar als je dat niet wil doen.. dan kan je de documenten wel gewoon van de slave-schijf afhalen, maar dan moet je ze wel eerst scannen voordat je de bestanden op de master-schijf zet, want anders heb je die weer vol staan ;)

Wat bedoelt u met: "maar dan moet je ze wel eerst scannen voordat je de bestanden op de master-schijf zet, want anders heb je die weer vol staan",

Zoveel bestanden staan er niet op de harde schijf

Ik begrijp hieruit dat er geen andere oplossing is?

wat is eigenlijk kernel32.dll

Is het mogelijk om deze computer dan weer aan de praat te krijgen?

Ik zag dat er een 700 mHz processor inzit kan deze Windows XP aan?

Geplaatst door vincent-lamers
Wat bedoelt u met: "maar dan moet je ze wel eerst scannen voordat je de bestanden op de master-schijf zet, want anders heb je die weer vol staan",

Zoveel bestanden staan er niet op de harde schijf

Ik begrijp hieruit dat er geen andere oplossing is?

wat is eigenlijk kernel32.dll

Is het mogelijk om deze computer dan weer aan de praat te krijgen?

Ik zag dat er een 700 mHz processor inzit kan deze Windows XP aan?

Ik bedoel dat je de bestanden die je over wil zetten naar de master-schijf eerst op virussen moet scannen voordat je ze overzet.. want anders heb je de master-schijf vol virussen staan ;)

Even iets anders, ik hoorde dat er een virus rondgaat. Ik ontvang hierdoor blijkbaar bepaalde Email's niet.
Ook niet dat U een antwoord op mijn vraag heeft gegeven. Terwijl ik de Email notificatie heb aangevinkt?

Ik begrijp dat u bedoeld dat ik hem dan vol virussen heb staan.

Terugkomend op mijn vraag. Is haar computer reddeloos verloren? Moet ze een nieuwe aanschaffen?

Nb: Sinds vandaag, 24-11-'05, kan ik mijn Email weer binnen halen, er was iets goed mis bij de provider.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan