kernel32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

ophoop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2003
Berichten
3
hallo
ik zit hier met het volgende probleem en zie echt geen uitweg meer . mijn pc een ahtlon 2800xp 1024mb geheugen pc400 ati radeon 9800 asus a7v600 mb en 2maxtorschijven in raid 0 opstelling , start soms niet op , ik krijg dan de volgende melding : kan windows niet starten wegens fout in de software kernel32.dll beschadigdt of ontbreekt raadpleeg uw leverecanier
het einige wat ik dan kan doen is het terugzetten van een image gemaakt met norton ghost .
de pc werkt perfect loopt niet vast geeft geen foutmeldingen of blauwe schermen
de pc is virusvrij , geheugen is vervangen , moederbord is ook al omgeruild , raidcontroller ook
soms gebeurt het dat windows een shijcontrole uitvoert tijdens het opstarten en dan enkele zwevende bestanden herstelt maar dit is echt zeer zeldzaam
kan iemand mij helpen ?
 
hallo bedankt voor je reactie , de virusscanner is up to date ook heb ik een online scan uitgevoerd , en alles was oke . op de site vindt ik de exate foutmelding niet weer . wel staat er iets over een kapotte maxtor schijf , wie weet is het dat ? vriendelijke groeten
 
Het is een vervelend probleem, ook omdat het moeilijk is om zo uit te zoeken waar het mee te maken kan hebben.

dit kwam ik tegen aan mogelijke oorzaken:
The following conditions can cause KERNEL32.DLL error messages:

Damaged swap file
File allocation damage
Damaged password list
Damaged or incorrect version of the KERNEL32.DLL file
Damaged registry
Hardware, hot CPU, over clocking, broken power supply, RF noise, ground bounce, or bad hard disk controller
BIOS settings for Wait states, RAM timing, or other BIOS settings
Third-party software that is damaged or incorrectly installed
.DLL files that are saved to the desktop
Non-existent or broken Temp folder
A control panel (.CPL) file is damaged
Incorrect or damaged hardware driver
Incorrectly installed printer drivers or HP Jetadmin drivers
Damaged Java Machine
Damaged .LOG files
Damaged entries in the History folder
Incompatible or damaged dynamic link library files
Viruses
Damaged or incorrect MSINFO32.EXE file
Low disk space
Other problems that depend on the Kernel file

Anders denk ik dat je windows even opnieuw moet installeren...

Misschien dat iemand nog een tip of idee heeft!!
Het lijkt mij een nieuwe pc...kan je de leverancier niet om advies vragen?


Welke windowsversie heb je?
 
De hoeveelheid geheugen die je hebt is lekker maar is het wel de goede versie?
Je hebt het over pc400 maar is dat mobo niet voor 2700:
Merk ASUS
Type A7V600
Socket Socket A (AMD)
Chipset VIA KT600
Maximale FSB 400 MHz
Geheugen 3 x PC2700 DDR SDRAM

Ik zou even nakijken wat voor geheugen je precies hebt...ik kom op internet veel verwijzingen van kernelfouten naar RAM tegen.
 
hallo nogmaals hartelijk dank voor de moeite , ja de pc is 4 maand oud en in de winkel weten ze het ook niet meer , de gebruikte image is windows xp prof met sp1 , en voorzien van de meest recentste updates
het geheugen is :DDR400 PC3200 512MB Apacer
2 modules en isvervangen toen de problemen de kop opstaken. mb is ook al vervangen het eerste mb was een epox n-force2 moederbord
de temperatuur van de proccesor tijdens normaal gebruik bedraagt 55c en tijdens het spelen van zware 3 d spellen 60 c , er is een extra fan die over de harddisks blaast waardoor de temp van het mb niet hoger is dan 30 c . overweeg nu om de raidopstelling op te geven en de harddisk gewoon aan te sluiten op de ide en kijken wat dit geeft .
vriendelijke groet en nogmaals hartelijk dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan