kernel32

Status
Niet open voor verdere reacties.

evhaarst

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Ik vrees dat ik een virus heb. Bij opstarten van mijn laptop met windows98 krijg ik alleen de bureaublad achtergrond te zien (dus alleen het plaatje, geen taakbalk of wat dan ook), waarbij windows niet echt opstart. Als ik iets probeer, krijg ik de melding: KERNEL 32 heeft een algemene beschermingsfout veroorzaakt in de module user.exe op 003:000035f6 en dan nog een lijstje met registers.
Elders hier las ik over oplossingen door Win98 opnieuw te installeren, of online virus te scannen. Maar ik kan helemaal niet de CD-activeren, laat staan het internet op. Veilige modus opstarten gaat wel, maar wat dan?

Heeft iemand een goede suggestie?

Het kan inderdaad een virus zijn, het is een zwakke plek van windows, kan je niet in de veiligemode een virusscan draaien. je start systeem op en met F8 ingedrukt houden dan kan je in de veiligemode komen.

Laatst bewerkt:
maar hoe draai ik dan die scan: hij kan geen verbinding met internet maken in de veilige modus en het anti-virus programma zit op het netwerkje, dat ook die laptop dan niet kan bereiken...

Tja, dat is dan inderdaad een probleem, zou niet meteen iets weten wat te doen. Misschien dat iemand anders er raad mee weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan