Keuze besturingssysteem op oudere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Is het handig op Windows 98 op een computer te installeren waarvoor Windows XP te zwaar is? Of is Windows 2000 beter? Of helemaal geen Windows 98/2000?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
windows 98 zal waarschijnlijk het beste zijn
 
De vraag is waarvoor je 'm wilt gebruiken?
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Windows 98 maar qua software (b.v. virusscanner) wordt de keuze steeds minder.
Windows 2000 is dan denk ik handiger.
Welke processor en hoeveel geheugen heb je?
 
Ik wil hem gebruiken voor het internet, en eventueel een paar programma's.
Mijn computer heeft 1.69GHz en 256 RAM geheugen. Ik heb Windows XP al geprobeerd,
maar die gaat gelijk super sloom. Dus welke moet ik nemen? Windows 2000 of Windows 98?
 
Ik vraag me af of je kunt internetten met de IE die op Windows 98 staat. Heel veel websites worden dan echt niet meer goed weergegeven. Upgraden naar een hogere versie gaat dan niet meer. Win 2000 is beter, maar zal hetzelfde probleem hebben. Misschien dat Linux een optie is?
 
Hoi,
steek 256 MB RAM erbij, maak een slipstream cd waarmee je alle windows onderdelen verwijdert die je toch niet gebruikt en je hebt een snelle XP op een oud beestje.
Heb zelf ook zoiets staan (experimenteel) en is supersnel.
 
Laatst bewerkt:
Welke Linux distro is dan goed? Ik heb Pardus en Mandriva weleens uitgeprobeerd, en
die gingen sneller dan Windows XP. Vind ik wel een beetje gek, maar ja.
 
Is niet al te gek hoor :) De meest "gebruiksvriedelijke" en meest gebruikte voor gewone gebruikers is momenteel Ubuntu.
 
Ik ga eerst Windows 2000 installeren, en als dat niet werkt, ga ik
Pardus of Mandriva proberen.
 
Dat kun je wel doen, alleen zullen vele pagina's niet goed weergegeven worden.
 
beste linux die je kunt gebruiken op deze instalaties zijn de oudere versies,
ubuntu 10.04 lijk mij een goede versie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan