Keuze gebruikers inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik ben een windows 8.1 gebruiker met 2 locale accounts. Het lastige is dat bij het inschakelen van de computer die steeds opstart met de account die als laatste werd gebruikt, in mijn windows 7 startte de pc op met een keuzescherm waar de gebruikers werden getoond en kon iedere gebruiker vanaf daar zijn eigen account opstarten. Die optie heb ik in windows 8 nog niet kunnen vinden. Heeft iemand een idee of dit binnen windows 8 wel mogelijk is?

dat kan zeker druk met je rechter muis knop op deze pc dan eigenschapen en dan gedavanceerde systeem instellingen en dan gedavanceerd en dan startup en recovery srry mijn windows is engels

Zet in het register de sleutel Enabled op 1 in het volgende register onderdeel:
Code:
 HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\UserSwitch

Herstart dan de PC.

Laatst bewerkt:
Ok dan :thumb:

Helaas heb ik te vroeg geroepen dat de vraag was opgelost.
Als de pc herstart wordt dan werkt dit inderdaad perfect maar als de pc uit wordt gezet en daarna opgestart dan staat de registerinstelling weer op 0 en werkt na een nieuwe start het keuzescherm niet meer.
Alles is dan weer bij het oude en de pc start weer gewoon op naar de gebruiker die als laatste de pc heeft afgesloten.:(

Als je die wijziging hebt aangebracht terwijl je Administrator rechten had zou ik zo niet weten waarom dat niet bewaard blijft.

Ik heb de wijzigingen inderdaad als administrator aangebracht en hetzelfde ook bij een andere pc geprobeerd.
Zelfde resultaat als de pc na het wijzigen wordt uitgeschakeld en daarna weer aan gaat zijn de instellingen weer terug naar de origine instellingen gewijzigd. Dus is de 1 weer terug veranderd in een 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan