• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze in keuzelijst bepaalt formule in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjaveld

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
17
Hallo allen,

In cel A1 bevindt zich een keuzelijst, als ik een item kies, wil ik dat er in cel B1 een bepaalde formule komt te staan, afhankelijk van het gekozen item.

Het zal niet zo'n moeilijke opgave zijn, maar ik kom er niet uit.

alvast bedankt,
Peter
 
Beste Pjaveld,

Deze vraag roept meer vragen op. Wat voor soort formule en hoevel formule's kunnen er zijn ?
Kortom : iets meer info en als dat mogelijk is in een bestandje.:confused:
 
Hallo Gerard,

Bedankt voor je reactie. Het gaat in feite om een keuzelijst van gerechten. Als ik een gerecht kies bv tomatensoep, wil ik in een cel het aantal liters tomatensoep laten berekenen die ik nodig heb. ( in een andere cel voer ik het aantal personen in die deze soep gekozen hebben) De formules gekoppeld aan de verschillende gerechten heb ik al, ik moet ze alleen in de berekenende cel zien te krijgen, als ik een gerecht uit de keuzelijst kies. Ik hoop dat ik duidelijk geweest ben, anders hoor ik het graag.
 
Zonder voorbeeld bestand krijg je waarschijnlijk niet wat je precies wilt . . . .
Lees mijn handtekening eens .
 
Pjaveld,

Het verhaal is nog niet helemaal duidelijk.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom het een andere formule moet worden. Het is, zoals ik het begrijp, de hoeveelheid per persoon.

Ik heb een voorbeeld gemaakt. Kan jij je bestandje met formule's niet bijvoegen ? Althans eenklein stukje er van .
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    13,5 KB · Weergaven: 108
Elk gerecht heeft zijn eigen verstrekkings eenheid per persoon. Voor soep is dat 0,2 l en voor hachee is dat 0,175 kg per persoon. Als ik tomatensoep kies, wil ik dat de formule om het aantal liters soep te berekenen in D1 komt te staan. Als ik Hachee kies wil ik dat de formule (met een andere verstrekkingseenheid) om het aantal kg Hachee die ik nodig heb te berekenen in D1 komt te staan, en als gevolg daarvan de juiste berekening in die cel gemaakt wordt, afhankelijk van het soort gerecht.

Misschien dat bijgevoegd bestand het duidelijk maakt.
 

Bijlagen

  • Test.xls
    34 KB · Weergaven: 61
Pjaveld

Is dit iets ?
 

Bijlagen

  • Test(2).xls
    26,5 KB · Weergaven: 150
Bedankt, dit is waar ik naar op zoek ben. Ik heb de verstrekkingseenheden in een apart bestand staan. De formule die ik nu gebruik bijvoorbeeld =CEILING((C51*[VSE.xls]VSE'!$B$38);0,5) waarbij VSE het bestand is waar de verschillende verstrekkingseenheden staan. De gerechten zelf heb ik in het bestand Gerechten lookup.xls staan in kolom A onder elkaar, voor elk gerecht een ander werkblad. Ik weet niet of hier ook iets uit te breien valt?
 
Beste Gelens,

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik heb een keuzevak gemaakt voor geslacht (man/vrouw) en wil namelijk als ik het woord man aanklik, dat ik enkel de formule voor de mannen gebruik en omgekeerd. Dit is nodig aangezien ik formules gebruik die voor man en vrouw verschillend zijn. Ik wil namelijk de lean body mass berekenen. En hiervoor wil ik maar 1 cel gebruiken. Zodat de gebruiker zijn geslacht maar hoeft aan te klikken en dat in die ene cel automatisch de juiste formule wordt gebruikt. Het gaat dus over 2 formules. Maar ik wil dat de formules niet in mijn excel bestand staan, tenzij ik ze zou kunnen verbergen. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!
 
Topic stamt uit 2010, het is niet gewenst om deze weer naar boven te kicken. Bovendien stel je jouw probleem aan de orde in iemand anders zijn topic. Graag een eigen vraag maken a.u.b. Deze gaat dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan