Keuze Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Ik wil een Laptop aanschaffen, maat ik weet niet precies welke, ik wil er zware applicaties op draaien (programmeren etc) en zware spellen zoals HL² en Doom III.
Wat is hiervoor een goeie keuze tussen de 1000 en 1500 euro?

Acer lijkt mij zelf wel een goed merk.

Mvg,

Acer lijkt mij GEEN goed merk..........

Ze zijn niet de goedkoopste, maar Toshiba heeft m.i. toch wel de (kwaliteits) naam op dit gebied.

Laatst bewerkt:
ben nu een half jaar in het bezit van een Acer en doe er zo ongeveer alles mee wat je met een laptop kunt en heb tot op de dag van vandaag nog geen klachten.

Iets wat ik bijvoorbeeld niet kan zeggen over mijn Hp/Compaq.

P.S. Kies bij Acer wel voor de travelmate serie met Centrino.

Succes bij je keuze:)

Geplaatst door gast0225
Acer lijkt mij GEEN goed merk..........

Ze zijn niet de goedkoopste, maar Toshiba heeft m.i. toch wel de (kwaliteits) naam op dit gebied.

En waarom lijkt het je geen goed merk? Heb je er wel eens mee gewerkt?

Heb 3 jaren een acer gehad,nooit problemen.
Alleen bij de goedkope types zit de processor vastgesoldeerd aan het moederbord.
Ik heb op een repairafdeling gewerkt,zodoende dat ik dat weet.

Bedankt allemaal ;) kzal zeker is verder gaan zoeken bij asus.
Maar wat houd precies dat pentium M in? Ze zijn duur en hebben weining mhz.

Zal nog ff verder zoeken, plaats graag nog meer ideeen suggesties etc.

:thumb:

Ik wil er zware app. op draaien zoals 3dsmax, hl2, doom III etc.

Er zijn denk ik geen "slechte" apparaten. (Op apparaat A uit bananenrepubliek B na misschien....)
De nuances zijn denk ik te vinden in hard / en -marginaal- softwareverschillen.
M.i. maken de keuze van de gebruikte materialen (duurzaamheid / kwaliteit) de belangrijkste verschillen tussen merk A en merk B. "Voel" en "zie" bij bepaalde merken hoe (bijv.) de aan- en uit schakelaar werkt, hoe het scherm scharniert, hoe de kabels "connecten" en last but not least, lees gebruikerservaringen (en meer objectiever: test-ervaringen) over de sessiecapaciteit van de accu en de levensduur van de gebruikte accu.
Als ze nieuw zijn functioneren ze ongetwijfeld alle prima, maar de hiervoor genoemde items maken net even het verschil tussen zomaar een laptop, een laptop, een goede laptop en een toplaptop. De Acers behoren m.i. niet tot die laatste categorie.

Laatst bewerkt:
OK, dus wat raadt jij me voor een laptop aan als ik dit alles goed wil draaien? En wat zal ongeveer de prijsklasse zijn? Ben zelf al hard op zoek :).

(Dus Acer is niet zo'n super merk? ASUS en TOSHIBA dan?)

Bedankt! :thumb:

Ik ben geen fan van Acer, maar dat wil niet zeggen dat er niet velen heel tevreden over zijn.
Kijk gewoon wat rond op de diverse webwinkels en de lees diverse tests.
Ik ben een "liefhebber" van Toshiba's, maar die zijn ietwat duurder........

Ik heb besloten om voor de Dell Inspiron 9100 te gaan, met
3,0 gig. 800 fsb, 1 mb cache. (Pentium)
512 DDR (400 mhz)
ATI Radeon 9800 (256 DDR)

Kost wat, maar volgens mij heb je dan ook wat :confused: of niet? :)

(Na wat tests te hebben gelezen heb ik het ook niet meer zo op Acer.)

Als iemand iets weet over Dell waarom ik hem wel of niet zou moeten kopen hoor ik het graag.

Prima keuze.
Maar vergelijk hem eens met bijvoorbeeld de Toshiba M30 604.
Die heeft een Centrino Pentium Processor. Verbruikt minder energie, wordt dus minder warm, accu gaat dus langer mee, koeling hoeft minder te zwoegen, accu gaat dus nog langer mee. En de prestaie's van dat processortje zijn fenomenaal.
Ik ben nog nergens een ontevreden gebruiker tegengekomen van deze laptop. En ik lees toch heel wat Forums.

Succes,
A.J.

Ja, maar is dat Centrino niet veel duurder, en levert de PIV niet veel meer prestaties, met de HT technologie etc.?

Is wat duurder, maar je hebt dan wel wat.
Qua prestaties doet hij niet veel onder voor een
" gewone" PIV.
Wanneer ik m'n laptop vergelijk met m'n Desktop bemerk ik niet echt heel veel verschil. In m'n Desktop zit dan wel twee keer zoveel RAM, maar die laptop gaat als de "brandweer".
Maar waar koop je een laptop voor?
Ik heb hem gekocht om opnames op locatie's zonder stroompunt te maken. En dat gaat erg goed. Wanneer ik de boel(scherm etc.)op een lager pitje zet gaat de accu bijna 4 uur mee!!!!
Maar ik kan me voorstellen dat de meerprijs een struikelblok kan zijn. Dit was gewoon even wat welgemeend advies.

Groeten,
Fonz :thumb:

Ik gebruik de laptop voor zware app. zoals 3dsmax .net programma's etc.
En natuurlijk zware spellen zoals HL² en Doom III.

Dat de het minder lang trekt maakt mij niet uit, ik ben 'altijd' bij een stopcontact :D

Dan zou ik GEEN laptop kopen maar gewoon een flinke desktop.

Fonz

Zou ik ook doen.

Of een redelijk goede desktop (voor de spellen) en een wat goedkopere laptop voor buitenhuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan