• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze lijst automatisch aanpassen hoeveelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avalondra

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
ik heb een keuzelijst (dropdown list) die zich automatisch moet aanpassen aan de lengte van de lijst die hij gebruikt dus dat als die lijst langer wordt hij automatisch aanpast zodat alles erin past.

dus eigenlijk zodat hij geen maximaal aantal regels heeft maar variabel is zeg maar.

Greetz AvA

ps.ik kan nu geen voorbeeld bijvoegen want ik heb een up en download beperking hier.

kan je hier wat mee?

Code:
With cboNaam
        .RowSource = ActiveSheet.Name & "!B2:" & Sheets("Adressen").Range("B65536").End(xlUp).Address
    End With

ik snap niet echt wat deze macro doet dus ik weet ook niet of ik het kan gebruiken.

ik heb echter wel iets anders gezien

Code:
=VERSCHUIVING(Klantens!$A$1;4;0;AANTALARG(Klanten!$A:$A);11)

maar alleen als ik deze bij invoer bereik invul en dan uit het scherm ga werkt het niet en als ik dan weer ga kijken wat er fout mocht zijn is de formule weg.

ik weet dus niet of dit eigenlijk wel in een keuzelijst verwerkt kan worden of wel.

Greetz AvA

@ richard1970

ik heb via google dat topic egvonden en daar ben ik ook mee bezig alleen het lukt niet echt zoals ik wil zoals in mijn vorrige post te lezen valt.

Greetz AvA

Avalondra,

Om het wat makkelijker te maken zou je ook een voorbeeld bestandje hier kunnen plaatsen, misschien was het dan allang opgelost.

Met de functie VERSCHUIVING kan je het inderdaad oplossen.
Maar onmogelijk je geposte formule te verifiëren zonder een excel voorbeeldje !!

@ Hoornvan in mijn eerste post heb ik al aangegeven dat al ik hier eigenlijk niet mag up of doznloaden.

Greetz AvA ik kan wel over een paar uur een voorbeeld posten maar het is eigenlijk heel simpel.

ik heb een excel bestand waar ik een tabel in heb met een klanten bestand op het tabblad "Klanten!"
het heeft een breedte van A4 tot K4
als daar een regel (dus naar onder) bijkomt moet een keuze vak (dropdownlist) zich automatisch aanpassen zodat hij altijd de volledige tabel laat zien in het lijstje dus eigenlijk een invoerbereik dat zo groot is als nodig is en zich dus altijd vergoot naargelang het aantal (in dit geval klanten gegevens).

Greetz AvA

ps. ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Laatst bewerkt:
nee niet echt nu heb je gewoon de komplete kolom A geselecteerd maar dat werkt niet zo prettig met zo'n inmens grote lijsten.

hetgeen ik nodig heb is voor een tabel van 11 kolommen breed ( van A naar K )
een invoer bereik dat als er 10 regels ingevuld zijn hij ook 10 regels gebruikt voor die dropdown list en als dat er 15 worden mioet hij er 15 nemen en 16 dan 16 enzovoorts.

ik hoop dat het nu dan toch weer iets duidelijker is.

Greetz AvA

ps. ik heb wel al door dat het met deze formule zou moeten kunnen alleen hij neemt hem niet.
Code:
=VERSCHUIVING(Klantens!$A$1;4;0;AANTALARG(Klanten!$A:$A);11)

Laatst bewerkt:
een vriend heeft me geholpen en heeft het op kunne lossen.

het moest bij formules bij naam bepalen ingevuld worden.
en dan gewoon bij invoerbereik die naam invullen.

Greetz AvA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan