Ledenadministratie in excel
Bedankt voor je reactie.
Het gaat niet om een complexe database.
Er zijn v.w.b. de demografische elementen geen bijzonderheden. Het zijn juist de landelijke en lokale elementen die aanpassingen noodzakelijk maken in de applicaties op de markt.
Zoals daar zijn: diplomanummer, diplomaverlenging, reanimatie, hulp bij sportevenementen, deel van rampenplan, bedrijfs ehbo, etc. Zelfs in de toepassing die bijv. EHBO Noord Brabant heeft ontwikkeld zijn de lokale zaken niet aanwezig, Voor de landelijke EHBO hetzelfde.
Reden waarom er voor is gekozen om de huidige dBase III omgeving om te gaan zetten naar een Excel omgeving. Wij denken dat met ACCESS te zwaar wordt ingezet voor deze omgeving.
Het geheel in eigen beheer houden heeft derhalve de voorkeur.
Voorts werken de toepassingen op de markt altijd geintegreerd met de financiele component van de vereniging. Bij ons zijn de ledenadministratie en financien funktioneel gescheiden. Een uitwisseling tussen ledenadministratie en financien met een Excel werkt uitstekend (consistent). Dat gebeurt nu ook al met de dBase-files.
Ik hoop hiermee je vraag voldoende te hebben beantwoord.