Keuze maken: Quad-core of Dual-core.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje rond aan het zoeken en vragen wat nou de beste keuze voor mij zou zijn: Een Quad-core of een Dual-core. Ik kijk dan wel naar die nieuwere serie van de processor die volgende maand zullen uitkomen:
-Q9450
of de
-E8500

Toch heb ik uit mijn onderzoek nog geen duidelijke conclusie kunnen trekken. Ik zal even vertellen waar ik het vooral voor nodig zal hebben:
-Gamen (vooral de nieuwste games als COD4, Crysis etc.)
-Produceren: Ik gebruik sequencing software als Cubase met de zware libraries van East West. Cubase werkt met multithreading.

Er wordt vaak aangeraden om voor gamen een Dual core te nemen maar ik vraag me af voor hoelang deze keuze blijft gelden. Een nadeel van de Quad core is dat de kloksnelheid van 1 core een stuk langzamer is dan die van een dual core (in vergelijkbare prijscategorie) wat dus inhoudt dat wanneer ik zware programma's ga gebruiken die nog geen multithreading ondersteunen ik toch wel wat probleempjes zou kunnen krijgen.

Ik wil m'n processor in combinatie met de 8800 GT gaan gebruiken en met de Asus P5N.

Ik hoop op waardevolle reacties waaruit ik dus uiteindelijk een conclusie uit kan trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan