• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze menu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

macie_85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2005
Hoi allemaal

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe taak bij gekregen
en er zijn een aantal handelingen die naar mijn idee sneller kunnen we kunnen namelijk vanuit het programma die we gebruiken in het magazijn knippen en plakken vanuit excel.

nou het volgende ik wil graag dat een aantal kolomen worden ingevuld als ik iets invul dus een artcode.

b.v

12234 = artcode 00ert45 = code/omschrijfing leveranc

en evt eigenlijk graag verpakkings aantal en aantal pallets

dus op het moment dat ik invul 12234 komt er te staan

art# lev# st/p.pl totaal
12234 00ert45 45 860

ik heb van alles gedaan maar kom toch weer op knippen en plakken uit :(

ik voeg de template als bijlage bij :D

alvast bedankt

gr macie

Bijlage vergeten?

N.b. op het forum kun je niet dirext excel files plaatsen, je moet ze eerst zippen.
Om een zip file te maken kan je bv dit programma gebruiken.
Kan naast Zip o.a. ook Rr en 7z files maken en openen.

sorry:o

het belanrijkste is trouwens dat art# is gekopeld aan lev#
en anders om,ivm met zoeken.

nogmaals bedankt

gr
macie

Oke, bijlage staat er nu bij.

Er staat wat op blad1 en blad2, en als ik het goed begrijp gaat het je om blad2.
Je wilt iets in kolom B invullen (Part Nr) en vervolgens kolommen C t.m J automatisch laten vullen.

Met de functie vert.zoeken is dat mogelijk, moet echter wel ergens de bron data hebben staan, dus een lijst met alle gegeven waarin excel op zoek kan gaan naar de bijbehoorde data.

Hoi Withaar

Ik moet zeggen dat je wel vlot bent met reageren.:thumb:
Mijn bedoeling was om diverse bladen aan te maken met verschillende leveranciersen hun artikelen ,het zijn er ongv 6 die voor de template gebruikt gaan worden.Ik heb bij een ander exemplaar een aantal bladen toegevoegd met lokaties.(vaste locatie per klant)
die door middel van een macro geselcteerd worden.
En keuze menus voor de gene die het ontvangen en inboeken.

Ik kom er niet meer uit,ik heb div mappen met de zelfde template maar dan net iets anders en dat maakt het voor mij en een ander er niet makelijker op :(
(we gebruiken het namelijk al :confused: )

gr
Macie

Waarom aparte bladen voor verschillende leveranciers?

Zet gewoon alles in een blad met een extra kolom met daarin de leveranciersnaam.

Of moet je er 6 gebruiken omdat de verschillende kolom namen bij hun producten hebben?
Zelfs dan zou ik gaan voor één blad, voeg afwijkende kolomen gewoon toe maar laat ze bij leveranciers/productie die de kolom niet nodig hebben gewoon leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan