keuze mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
Berichten
138
hallo,

ik zoek een Nokia telefoon, die gemakkelijk via een kabel te verbinden is met een laptop. ik weet niet hoe dit werkt, zijn hier standaard-kabels voor te krijgen??

alvast bedankt!
 
is dat geval zal het een smartphone moeten zijn, hier kan je erg veel mee!! Maar als ik dan eentje moet aanraden zou ik een SPV nemen, dit is een telefoon die ontwikkeld is door orange. Dus ook alleen verkrijgbaar bij een orange abonnement!! Kijk maar 's wat rond, zeker de moeite waard!!!

groeten tha vink
 
het is voor een fictieve opdracht, voor school.

het gaat om een mobiele telefoon voor journalsiten en eentje voor fotografen. De toestellen mogen verschillen, echter wel dezelfde provider. De journalisten bellen veel, fotografen sturen veel data door. Alle dateverzendingen gebeuren via (kabel?) verbinding met de laptop...

iemand suggesties? alvast bedankt!
 
Dus een toestel met gprs/ i-mode/ data mogelijkheid. Een waarin je een geheugenkaart kan steken. Kan dus ook een Qtek pda worden. Heb je geen kabel nodig.
 
Met de SPV is het mogelijk om te internetten, je kunt je emaildres erbij invoegen(pop3). daarnaast kan er ge MSN't worden. misschien makkelijk voor de journalisten:p.
Er gaan Mini SD cards in, dus dit is inmiddels voor zo'n 60 euro al uit te breidden tot 512 MB. Er zit infrarood functie op, bluetooth, en een sub aansluiting, deze zijn alle drie te gebruiken voor communicatie met laptop's.

Veel succes ermee

groeten Tha Vink
 
ok, ik heb nu meerdere opties gevonden, bedankt.

rest mij nog 1 vraag. Vodafone en KPN hebben dataoplossingen dmv kaarten die in een laptop gestoken worden. Is er bij jullie iets bekend, dat Orange een soortgelijke oplossing heeft? Veel verder dan orange world kom ik niet, e ndat is niet de bedoeling bij 300 mb aan dataverkeer per maand... wordt duur ;)
 
haha, dat word idd een duur grapje.

euhm... tsjah, ik weet niet precies hoe je het dan wilt hebben, maar via een kabel lijkt me dan het makkelijkst!!
groeten tha vink
 
ja zo'n vermoeden had ik al.....

en dan kom ik den ik uit op vodafone, of kpn, dat is nog even de vraag .maar voor zover ik kan zien heeft orange die mogelijkheden niet, alleen dat orange world...
 
je bedoelt dus dat data via de telefoon naar de laptop wordt gestuurd als de journalist b.v. in de stad zit en het document moet naar het hoofdkantoor??
 
ja dat is wel de bedoeling. Kan alleen bij KPN en Vodafone alleen, met zo'n kaart in een laptop?
 
ik zou voor de journalist en voor de fotograaf beide een samsung D500 kiezen dat is een telefoon die makkelijk te bedienen is en handig aan te sluiten is op een laptop. verder zou ik voor een van de abonnementen van vodafone kiezen en daar bij een umts mobile connect kaart (moet je zelf maar ff kijken er zijn verschillende abonnementen). ik weet niet of je ook rekening moet houden met de kosten....


ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb,,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan