Keuze navigatie tabs vanuit VBA (access 2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Ik heb een formulier met daarop een keuzelijst met medewerkers. Op dit formulier is een subformulier geplaatst met een aantal tabbladen, o.a. Gegevens, Notities etc.
Afhankelijk van de gemaakt keuze in de keuzelijst moeten de bijbehorende gegevens getoond worden in het subformulier.
Als er een nieuwe keuze gemaakt wordt, wil ik dat het tabblad Gegevens standaards actief gemaakt wordt. Dus ook al is bij een gekozen medewerker het tabblad Notities actief, nadat er een nieuwe medewerker is gekozen, moet "geschakeld" worden naar tabblad Gegevens

Hoe kan ik dit uitvoeren? Op internet als iets gevonden met doCmd.BrowseTo, maar kom er niet uit echt.

Iemand een idee ?

mvg
John

Ik zie nog weinig reactie, terwijl het niet zo heel lastig is om het eerste tabblad met VBA te selecteren:
Code:
    Me.tabContacts.Pages(0).SetFocus

access "klaagt" dat methode niet gevonden kan worden, en dan gaat het over tabContacts.
Moet op de plek van "tabContacts" de naam van een subformulier ingevuld worden ? Moet er nog ergens het woordje "Form" tussen gezet worden ?
Het formulier met de tabbladen is een subformulier, en de keuzelijst staat op het hoofdformulier.

mvg
John

tabContacts is natuurlijk de naam van mijn tabcontrol. Lauw kans dat jij 'm exact dezelfde naam hebt gegeven :). Dus die moet je zonder meer al aanpassen. Als je keuzelijst op je hoofdformulier staat, en de tabcontrol op het subformulier, dan moet je de hele boomstructuur vermelden. Doe je uiteraard met de functie <Opbouwen> om typfouten te voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan