Keuze nieuwe smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthiWare

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo allemaal!

Ik ga mij binnenkort een nieuwe smartphone kopen en ik zou graag weten of er personen zijn die mij een zouden aanraden & waarom?

Alleen Android of als het echt moet Windows Phone maar zeker geen iPhone
Liefst tussen de € 0 - 200

Wat voor mij het belangrijkste is:
  • Batterij (hoe langer de duur van de batterij hoe beter)
  • Processor (min. dual core & > 1GHz)

Wat iets minder belangrijk is:
  • RAM geheugen
  • Geheugen uitbreidbaar met MicroSD
  • Netwerk (dual-band / tri-band / quad-band)
  • Wifi / bluetooth (gps mag maar is niet vereist)
  • Uiterlijk (geen voorkeur voor vormfactor maar liefst niet te vierkantig)
  • Helderheid van scherm
  • FM Radio
  • USB aansluiting

Wat er het minst belangrijk is maar er wel moet zijn:
  • Camera

Ik ben zelf ook bezig aan het zoeken en op dit moment vind ik de 'acer liquid e2' wel goed.

Mvg
Matthiee'

Heb die van mij Samsung Galaxy Ace (dual sim) gekocht bij Belsimpel.nl (deze dus: Samsung Galaxy Ace S6802 DuoSim White)

Goedkoop en mooi toestel. Heeft alles wat je nodig hebt. Heb er een 2 gb. micro sd kaartje inzitten en dat is voor mij voldoende. Een abo bij Simpel.nl voor 500 MB er bij genomen (had al 250 belminuten daar) en klaar ben je. Ik betaal dus 12,50 voor bellen en 500 MB. Ik hou er niet van om een abo incl.een mobiel te kopen, aangezien je dan altijd duurder uit bent. Omgerekend kost je telefoon dan heel veel meer euro's dan dat je hem los koopt.

Heb hem nu een maand of 3 en kan werkelijk zeggen dat het een fijn ding is. Maakt mooie foto's, zit alleen geen flitser op, maar who cares..............en is simpel in gebruik.

Laatst bewerkt:
@puppie bedankt! Hopelijk vind ik er hier ook nog een paar dat me interesseren (:

@WDHBGS Mooie gsm en hij voldoet juist aan alle vereisten (: ga zeker rekening houden met deze gsm in mijn zoektocht & nee hoor hij is niet te hoekig. Met hoekig bedoel ik meer nokia lumia enzo.

@femke98 Bedankt voor je reactie maar de gsm is net iets te min qua vereisten :(

Mvg,
Matthiee'

Wat een grappig antwoord, ik zie in je eerste bericht dingen staan die van minder belang zijn...........en nu is die van mij opeens te min que vereisten.
Nou ja, het was ook maar een voorbeeld waar ik hem had gekocht. Maar ben toch wel heel nieuwsgierig wat er nu aan het lijstje van de mindere eisen van jezelf, strookt met die smart van mij. Het is dus geen gewone gsm maar een echte smartphone!

Wat iets minder belangrijk is:

RAM geheugen
Geheugen uitbreidbaar met MicroSD
Netwerk (dual-band / tri-band / quad-band)
Wifi / bluetooth (gps mag maar is niet vereist)
Uiterlijk (geen voorkeur voor vormfactor maar liefst niet te vierkantig)
Helderheid van scherm
FM Radio
USB aansluiting

Wat er het minst belangrijk is maar er wel moet zijn:

Camera

Ja sorry maar ik heb eens de specificaties van Samsung Galaxy Ace S6802 DuoSim White gekeken.
Mijn aandacht viel direct op dingen die ik het belangrijkste vind (processor en batterij):
De afknapper was de processor die is jammer genoeg maar een single core @ 832 MHz anders was het ook wel eentje die kans had (:

Mvg Matthiee'

Ah zo..........dan begrijp ik het wel.
De tip om via tweakers te kijken is wel een goede...dat doe ik namelijk altijd. Je hebt altijd de juiste prijs en winkels.

Op het moment zijn er ook aanbiedingen bij de mediamarkt, misschien dat je daar iets leuks kan vinden.

@femke98 ja de pricewatch van tweakers is best wel handig (: & toch bedankt voor het voorstel!
@satshow ja de meeste winkels geven nu korting (toch in België) dus perfect moment voor een nieuwe gsm! En ik zal zeker eens een kijkje nemen op mediamarkt.

Mvg
Matthiee'

Halllo, Er zijn ook Sony Experia's op de markt van goede kwaliteit en een camera en dual core processor daar moet je eventjes voor kijken.
ik zou ook eventjes op YouTube kijken voor reviews van telefoons daar vergelijken ze de telefoons ook meestal mee.

Groetjes Freek.

Hey freek

Bedankt voor je reactie maar ik heb mijn keuze al gemaakt: Acer Liquid E2.
Maar om toch eventjes in te gaan op je suggestie. Ik heb toen ook gekeken naar Sony Experia's en ik heb ongeveer €200 euro betaal voor de liquid e2 die ik nu heb en als je dan gaat kijken bij Sony voor smartphones van dezelfde prijscategorie dan zie je direct dat wat erin zit veel minder is voorbeeld:
- De sony xperia micro kost iets minder maar heeft maar een single core aan 800 MHz terwijl min 1.2 GHz quad core heeft voor maar 20-30 euro meer.
- De Sony xperia L kost 70 euro meer maar heeft maar een 1 GHz dual core.

Ik zeg niet dat sony slecht is maar ze beginnen wel veel te vragen voor wat het maar is ;)

Mvg
Matthias

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan