Keuze nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hoi,

Heb nu een simpele videokaart (nvidia riva tnt2 model 64). Wil een betere kaart installeren. Mijn Dell Dimension heeft RDRam/Rimm geheugen (384MB). RDRam schijnt conflicten te geven met sommige videokaarten.
Op Dellsite kan ik niet achterhalen welke videokaarten wel kunnen. O ja, ik wil niet een onnodig zware kaart aanschaffen, doe nooit games, het gaat me alleen om goede beeldkwaliteit bij videostreams zoals gemiste nieuwsuitzendingen.

Drie vragen:
* Kan ik ergens op de helpmij-site algemene info vinden over installeren nieuwe videokaart
* Weet iemand hoe dat zit met videokaarten en RDRam geheugen
* Wat voor kaliber kaart heb ik nodig voor goede beeldkwaliteit videostreams

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik heb dezelfde kaart (en speel ook nooit spelletjes :D)) maar ik heb nooit geen problemen met het bekijken van filmpjes.

De kwaliteit ligt eerder aan je verbinding met internet dan aan je kaart.

Dat zou voldoende moeten zijn. Ik heb net even een aflevering van "kopspijkers" bekeken (streamed) en dat gaat perfect hoor.

Welke Windowsversie en DirectX versie gebruik je? (DXDIAG opstarten voor DirectX) Gebruik je de standaard Windows drivers voor je kaart of heb je de nieuwste al geïnstalleerd?

ik heb XP.
nog nooit aan gedacht nieuwste drivers van m'n kaart te installeren. zal ik meteen maar gaan doen.
directxversie is 8.1

nieuwste drivers en directx 9.1a geinstalleerd. in klein beeld zien de videostreams er goed uit, maar als ik hem op 200% zet is de beeldkwaliteit maar zo zo en helemaal bij volledig scherm. of is dat altijd zo bij streams en wil ik iets dat niet kan?

Geplaatst door josepha
nieuwste drivers en directx 9.1a geinstalleerd. in klein beeld zien de videostreams er goed uit, maar als ik hem op 200% zet is de beeldkwaliteit maar zo zo en helemaal bij volledig scherm. of is dat altijd zo bij streams en wil ik iets dat niet kan?

dat is altijd zo, het heeft te maken met de grootte van het bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan