• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze rondje gebruiken om prijzen te berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevieb1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2014
hallo,
ik breek er mijn hoofd over en geraak er maar niet uit.
Ik heb in cel B17; B19 en B21 een keuze rondje geplaatst en deze zouden een rol moeten spreken in het berekenen van de eind prijs in cel C38.
Wat ik er nu van Formule heb is : =SOM(KIEZEN(($B$17*0,9);($B$19/2);(($B$21/3)*1,1)))*((C30*C31)+(C34*C35)) en dan klopt de berekening als we keuze rondje B19 en B21 aanduiden, maar indien we B17 aanduiden gaat het mis. Kan er iemand een oplossing aanbieden. de bedoeling is Dat keuze rondje de prijs - 10% doet maar dat lukt niet op de een of andere manier.
In bijlage een voorbeeld van mijn bestand. Bekijk bijlage kasten berekening2.xls
met vriendelijke groeten Steven
MOD EDIT:emailadres verwijderd, helpen doen we via het forum, niet via mail

Laatst bewerkt door een moderator:
Stevan,

De fout zit in de formule kiezen, bij de formule KIEZEN geef je een index getal op (1,2 of 3 in jouw geval).
Waarna in de lijst het getal wordt opgezocht. Het index getal voor jou is $B$17.
De correcte formulering is dus:
Code:
KIEZEN($B$17;0,9;1;1,1)

De Som formule heeft verder ook geen nut dus laat deze maar weg de benodigde formule wordt dan
Code:
=KIEZEN($B$17;0,9;1;1,1)*((C30*C31)+(C34*C35))

Veel Succes.

Hallo,
@Elsendoorn2134
dit werkt super thanks, ik zelf geraakte er maar niet uit. maar bij deze is het opgelost. Thanks :thumb:

Dat de vraag is opgelost kan je bovenaan op de pagina instellen.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan