keuze scherm XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Een collega heeft 2x XP op de schijf staan. Elke keer als hij opstart moet een keuze maken. tot hieraan toe geen problemen. Het scherm blijft 30seconden staan voordat het automatisch de bovenste XP kiest. We willen graag van die 30 seconden 10 seconden wachttijd maken. Wie weet hoe dat moet.
Erik

2° versie van XP verwijderen misschien. 1 versie van XP is wel genoeg dacht ik

Deze Computer
Eigenschappen\Geavanceerd\Opstart en Herstel instellingen\instellingen\Lijst met besturingssystemen (bv) 3 seconden weergeven.

Het verkorten van de boot ken ik, ook via boot.ini, maar het verwijderen van een 2e versie XP ken ik niet, hoe zou dat kunnen dan?

In zo'n geval is het altijd gevaarlijk om u een advies te geven, want als ik u adviseer om een bepaald regeltje maar even weg te halen dan is het misschien helemaal einde verhaal, want het probleem met dit soort dingen is dat een ander niet precies weet hoe u dat allemaal voor elkaar gebokst heeft om 2 systemen op u schijf(en) te krijgen en dat u dan niet meer weet welk systeem u wel of niet weg kan halen (ik zelf vind het wel een knappe prestatie hoor, want ik heb dat zelf nog nooit voor elkaar gekregen).
Als u in het bezit bent van Ghost of Part Magic dan kan u in ieder geval wat veiliger rommelen, want als het dan mis gaat kan u tenminste nog de (foute) image terugzetten, en met PM kan je het nog een beetje zichtbaar maken als hij door checksum heen komt tenminste.
Stel in ieder geval u belangrijke bestanden veilig, want voordat u het weet is alles zo maar weg.

Ik kan nu even niet op die computer van m'n collega maar ik ga de oplossing computer/eigenschappen enz van AB 58 even proberen. lukt het allemaal niet dan meld ik me wel weer.

alllemaal bedankt
Erik

idd, boot.ini aanpassen,

daar moet ergens een time dinges staan

als je dit op 0 zet zal automatisch de default (de eerste) opgestart worden, zonder keuzemogelijkheid
als je het op -1 zet, zal er geen tijd lopen, maar verplicht je de gebruiker te kiezen
elke andere waarde is de tijd die je wenst in te stellen in seconden

die 30 seconden waar het nu op staat is een standaardwaarde bij een dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan