Keuze Security Suite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monkeyh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Goedendag,

Ik ben naarstig opzoek naar een goede beveiliging voor mijn Acer laptop.
Momenteel draait (een voorgeinstalleerde 60 day free) Mcafee Security Center op mijn lappie. Nu heb ik al even op het internet zitten neuzen en kan ik enigzins concluderen dat McAfee tot de middenmoot behoort als het om ranking gaat. Kaspersky Internet Security en ESET Smart Security staan er ten opzichte van McAfee wat beter voor.

Maar goed, ik ben absoluut geen kenner. Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre ik de "onafhankelijke onderzoeken" serieus moet nemen. Derhalve ontvang ik graag advies, hopende dat het maken van een keus in deze makkelijker wordt gemaakt.

Bij voorbaat dank!
:thumb:

Ja hier ga je weer diverse antwoorden op krijgen. Iedereen heeft z'n eigen voorkeur voor programma's en mcaffee is zeker geen slechte keus.
Zelf draai ik AVG 8.0 (gratis) i.cm. de firewal van windows en ben daar best over te spreken.

Wil je er voor betalen dan raad ik je nod32 aan,
Superlicht en meerdere keren per dag updates

Wil je het gratis houden (alleen viruscanner is dat)
Dan kan je bijvoorbeeld voor avg of avast gaan.

Dank voor de reacties tot nu toe. Keep it coming, zou ik zeggen. :thumb:

Ik zou het geen enkel probleem vinden om ervoor te betalen. Ik wil een goede (lees: het beste;)), het liefst alles in één beveiliging. Maar goed, als een goede beveiliging zou betekenen dat ik alles los moet aanschaffen, dan sta ik daar natuurlijk voor open.

Kaspersky en Eset Nod zijn een van de betere. Zelf ben ik voorstander van nod32. Dit omdat het erg simpel is en superlicht voor je pc is. (Sinds ik nod32 heb nog nooit een virus opgelopen)

Bij helpmij kan je hem ook bestellen.

http://aanbieding.helpmij.nl/nod32.php

Je moet dan deze hebben:

ESET voor Smart Security
Artikelnummer product 1 jaar € 54,25 (inclusief btw)

McAfee heb ik verwijderd en heb nu een trial versie van ESET Smart Security dat momenteel draait.

Allen dank!

Groet,
Monkeyh

Mooi en hoe bevalt het op het eerste gezicht?:)
Je zou hierna ook een keer kaspersky trial kunnen installeren. (natuurlijk wel eerst nod32 dan eraf doen) en kijken welke je hebt fijnst vind werken.

Het ziet er erg vriendelijk uit. Een kind zou de was kunnen doen. Dat met de reputatie die zij hebben erbij opgeteld zou betekenen dat het een beste koop stempel van mij krijgen.

Het enige waar ik momenteel mee te kampen heb is dat ik eerder vandaag een standaard scan heb laten uitvoeren door NOD32. De scan bleef ecghter op 88% hangen en deed vervolgens niets meer. Dit heeft een dik uur geduurd waarna ik de scan middels de daarvoor bestemde knop stopte. Er gebeurde echter niets. Ik kon overigens wel gewoon nog alles gebruiken, zowel ESET als andere programma's en dergelijke.
Na zo'n twee uur heb ik alles afgesloten en de laptop maar opnieuw opgestart.

Zojuist heb ik wederom een standaard scan laten uitvoeren. Gek genoeg gebeurt precies hetzelfde. Hij blijft wederom hangen op 88%, precies dezelfde bestand als waar hij de eerste keer op bleef hangen.

Iemand enig idee?

Wel raar inderdaad.

Mischien even een nieuw topic maken met als titel ''nod32 scan blijft hangen''

succes verder!

Zeker vreemd! Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.
Topic is reeds onder een soortgelijke topic aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan