• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze selectie in- en uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmith

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Beste allen,

Ik heb een uittrekstaat vanuit autocad naar een excel-bestand(tussenbestand.xls) geëxporteerd. Dit bestand (tussenbestand.xls) wordt telkens opnieuw overschrijven en ververst door autocad als de cad-tekening opgeslagen wordt. De gegevens heb ik gelinkt aan een apart excel-bestand (uittrekstaat.xls), zodat ik deze gegevens naar mijn wens kan sorteren en de tabel opmaken.

Maar ik kom een tweetal problemen tegen:

1. Het bestand (uittrekstaat.xls) moet ik elke keer handmatig (bij "gegevens"/"alles vernw.") verversen, als ik het bestand open. Het bestand haalt de gegevens niet automatisch uit het gelinkt bestand (tussenbestand.xls). Hoe kan ik ervoor zorgen dat het bestand (uittrekstaat.xls) de gegevens automatisch ververst?

2. Hoe kan ik één van de sorteermogelijkheden (breedte, hoogte of position Y) tijdelijk uitschakelen, zodat ik de gegevens opnieuw kan rangschikken?

Alvast bedankt.

Groeten,
peter

Bijlagen

Kijk bij Verbindingen>>Eigenschappen en selecteer hier het vakje Gegevens vernieuwen bij het openen van bestand.
Zie ook: http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/gekoppelde-geimporteerde-gegevens-vernieuwen-HP010087045.aspx
8n89AZG.png

Je 2e vraag weet ik geen antwoord op.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik weet wel hoe je alle sorteermogelijkheden even uit kunt zetten maar ik weet niet of je dat bedoeld omdat je nadrukkelijk zegt: één van de sorteermogelijkheden
Je kunt ze allemaal uit zetten door cel B3 t/m M3 te selecteren en in je menu Gegevens op Filter te drukken maar dat zal vast niet zijn wat je bedoelt.

Groeten Marcel

Bedankt voor je reactie. Deze heb ik geprobeerd. Ik realiseer dat de kozijnmerken toch niet opnieuw rangschrikken als ik een aantal sorteermogelijkheden uitschakel. Ik heb nu maar op een ouderwets manier gedaan. De cellen op het beeldscherm selecteren en optellen..... :o

bedankt voor je advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan