Keuze tussen 2 game-pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
163
Hallo,

Ik heb op http://www.alternate.nl/ wat zitten zoeken naar een game pc, en daarbij vielen de volgende 2 mij op het oog:

http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Workstations_-/Alternate/Pluto_P840/-1071088/?articleId=-1071088&tn=HARDWARE&l1=PC-Systemen&l2=Workstations

Deze heeft:

Processor:
AMD Phenom X4 9850 ("Agena")

Kloksnelheid:
4x 2500 MHz

Geheugen Capaciteit:
3072 MB DDR2

Bestur. Systeem:
Vista Home Premium

Videokaart:
Omschrijving: ATI Radeon HD3870
Grafische Chip: ATI RadeonHD4850
Geheugen: 512MB

Prijs: Zie Site

http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Workstations_-/Alternate/Neptunus_P820/-1069168/?articleId=-1069168&tn=HARDWARE&tn=HARDWARE&l1=PC-Systemen&l2=Workstations

Deze bevat:

Processor:
Intel Core 2 Duo E8400 (3,0 GHz)

Kloksnelheid:
2x 3000 MHz

Geheugen Capaciteit:
3072 MB DDR2

Bestur. Systeem:
Vista Home Premium

Videokaart:
NVIDIA GeForce 9600 GT
512 MB

Prijs en volledige specificaties: Zie Site

Welke moet ik kiezen?

Bij voorbaat dank,
FlamedoG
 
Je bent erin geslaagd 2 videokaarten uit te zoeken die elkaar nauwelijks wat toegeven. Voor het gamen zou ik de dual core nemen.
 
inderdaad nummer 2
alleen nummer 1 heeft een betere videokaart
 
inderdaad nummer 2
alleen nummer 1 heeft een betere videokaart
Is dat zo? Als ik de kaarten naast elkaar zet is het net een soort van stuivertje wisselen (zie vooral de Vista benchmarks):

klik

[edit] ik heb nu nog eens langer de beide tabelletjes bekeken en ik zou best wel de discussie aan willen gaan met jou waarom de AMD kaart beter is. Zo heeft de Nvidia based kaart geheugen koeling en als er 1 ding is waar gamers veelal een bloedhekel aan hebben, is het wel hitte. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
@pasja ik weet niet waarom je nu een HD3850 erbij haalt
als ik het goed lees gaat het om een HD4850 of om een HD3870
en ik ga er van uit dat het om de HD4850 gaat zie de link van de 1ste pc!
 
Een onthoudfoutje van mij, ik had 3850 op HWI getypt daar waar het 3870 had moeten moeten zijn. Ik ga die ook maar eens vergelijken. Ik kom er zo op terug.
 
Ik zeg :
en ik ga er van uit dat het om de HD4850 gaat zie de link van de 1ste pc!

als het om een HD3870 gaat dan heb ik niks gezegd ik zeg alleen als het een HD4850 is dan is die sneller:)
 
Ik ben nu maar even bij Alternate gaan kijken en daar wordt idd. gesproken over de 4850. In dat geval heb ik niks gezegd.
Al vind ik het verwarrend wat je vervolgens leest bij de specificaties bij Alternate (Zoals ook hierboven staat, daar wordt namelijk ook weer over de 3870 gesproken.)
 
Ik ben nu maar even bij Alternate gaan kijken en daar wordt idd. gesproken over de 4850. In dat geval heb ik niks gezegd.
Al vind ik het verwarrend wat je vervolgens leest bij de specificaties bij Alternate (Zoals ook hierboven staat, daar wordt namelijk ook weer over de 3870 gesproken.)

inderdaad verwarrend vandaar dat ik ook zij als het een Hd4850 is :p
ik wist het ook niet zeker
 
TS: ik denk dat je bij Alternate systeem 2 moet bestellen, maar moet aandringen op de kaart van AMD ipv de Geforce kaart.
 
TS: ik denk dat je bij Alternate systeem 2 moet bestellen, maar moet aandringen op de kaart van AMD ipv de Geforce kaart.

Alvast bedankt voor alle reacties! Dit helpt me een hele boel, maar Pasja, wat bedoel je met

'de kaart van AMD ipv de Geforce kaart'

Bedoel je die ATI Radeon HD4850, want je zegt AMD?

Thx!

Flame
 
ATI als videokaartfabrikant bestaat niet meer, ATI is 2 jaar (?) geleden door AMD overgenomen.
 
ok is dat ook weer duidelijk.

DUS:

Systeem 2 + AMD videokaart indien dat mogelijk is?

Thx,
Flame
 
Meestal scoor ik slecht in data schatten, maar dit keer zat ik er met "mijn 2 jaar (??) griezelig" dicht bij: ;) :D

AMD bevestigt overname ATI
Gepubliceerd door Bas Langenberg op maandag 24 juli 2006 12:19
9 reacties (1 reactie onzichtbaar) - views 2342

(gekopieerd uit een linkje dat ik in Google vond)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan