Gekkehuus73
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 feb 2009
Edit (deze had ik al bij systeem staan, maar volgens mij komt hij hier beter tot zijn recht)
Ik heb besloten om mijn huidige configuratie te gaan upgraden.
Ik heb momenteel een Gigabyte P35-DS3R met E6750 en 4Gb Corsair 800Mhz C4 incl. Scythe Mugen.
Dit gaat weg als setje.
Blijft er in mijn pc over:
Voeding Antec NEO HE 550
2x Samsung Spinpoint F1 750 Gb
XFX GTX260 Black Edition
DVD brander
Omdat ik korte tijd geleden dus geupgrade heb naar een GTX260 216 model en ik het gevoel heb dat ik niet meer alles uit mijn systeem haal heb ik besloten om voor een Quadcore systeem te gaan. Dit ook omdat ik steeds meer ga video- en fotobewerken. Naast de games natuurlijk.
Ik kan 2 upgrade systemen kopen.
1) Asus P5Q-pro - Q9550 - 8 Gb DDR2 (4x2Gb 6400 C5) - Coolermaster Hyper Z600
2) Intel DP45SG - QX9650 - 4GB (2x2Gb) Corsair DHX XMS3-1333MHz - Stock Cooler
Mijn voorkeur gaat uit naar keuze 2 omdat:
- Betere processor
- DDR3
Ik twijfel nog omdat:
- Set is duurder dan optie 1
- 4Gb ipv 8Gb
- Geen apparte Cooler (kost toch weer 35-40 euro extra)
- Niet geassembleerd (set 1 is plug and play)
Mijn concrete vraag is eigenlijk, waarom zou ik toch voor set 1 willen gaan of juist helemaal niet??
Ik hoop dat ik beide processors kan overklokken naar min. 3,6Ghz
Wat is dan het voordeel van de QX9650 t.o.v. een Q9550 of is dat er niet?
Betreffende het geheugen.
Wat is de snelheidswinst van 4Gb 1333Mhz t.o.v. 8Gb 800Mhz? M.a.w. merk ik hier veel van in performance of is dit slecht enkele procenten?
Betreffende de toekomst.
Ik weet van mezelf dat ik hier dadelijk heel erg tevreden mee ben, maar over een jaar ofzo als het i7 platform gemeengoed is, wil ik hiernaar gaan upgraden. Wat is dan de restwaarde van de setjes t.o.v. elkaar. Is een QX9650 dan veel meer waard of gaat dit dan om tientjes?
Ik denk dat ik mijn vraagstuk helder omschreven heb en hoop dat jullie goede antwoorden / suggesties hebben.
Ik heb besloten om mijn huidige configuratie te gaan upgraden.
Ik heb momenteel een Gigabyte P35-DS3R met E6750 en 4Gb Corsair 800Mhz C4 incl. Scythe Mugen.
Dit gaat weg als setje.
Blijft er in mijn pc over:
Voeding Antec NEO HE 550
2x Samsung Spinpoint F1 750 Gb
XFX GTX260 Black Edition
DVD brander
Omdat ik korte tijd geleden dus geupgrade heb naar een GTX260 216 model en ik het gevoel heb dat ik niet meer alles uit mijn systeem haal heb ik besloten om voor een Quadcore systeem te gaan. Dit ook omdat ik steeds meer ga video- en fotobewerken. Naast de games natuurlijk.
Ik kan 2 upgrade systemen kopen.
1) Asus P5Q-pro - Q9550 - 8 Gb DDR2 (4x2Gb 6400 C5) - Coolermaster Hyper Z600
2) Intel DP45SG - QX9650 - 4GB (2x2Gb) Corsair DHX XMS3-1333MHz - Stock Cooler
Mijn voorkeur gaat uit naar keuze 2 omdat:
- Betere processor
- DDR3
Ik twijfel nog omdat:
- Set is duurder dan optie 1
- 4Gb ipv 8Gb
- Geen apparte Cooler (kost toch weer 35-40 euro extra)
- Niet geassembleerd (set 1 is plug and play)
Mijn concrete vraag is eigenlijk, waarom zou ik toch voor set 1 willen gaan of juist helemaal niet??
Ik hoop dat ik beide processors kan overklokken naar min. 3,6Ghz
Wat is dan het voordeel van de QX9650 t.o.v. een Q9550 of is dat er niet?
Betreffende het geheugen.
Wat is de snelheidswinst van 4Gb 1333Mhz t.o.v. 8Gb 800Mhz? M.a.w. merk ik hier veel van in performance of is dit slecht enkele procenten?
Betreffende de toekomst.
Ik weet van mezelf dat ik hier dadelijk heel erg tevreden mee ben, maar over een jaar ofzo als het i7 platform gemeengoed is, wil ik hiernaar gaan upgraden. Wat is dan de restwaarde van de setjes t.o.v. elkaar. Is een QX9650 dan veel meer waard of gaat dit dan om tientjes?
Ik denk dat ik mijn vraagstuk helder omschreven heb en hoop dat jullie goede antwoorden / suggesties hebben.