• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze tussen 2 waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1974

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Hallo

Kan er iemand me even helpen met een formule.

Ik zou graag 2 willekeurige waarden in een kolom willen laten invullen (dus enkel 2 waarden en niet tussen 2 waarden). Dit kan met gegevensanalyse maar dit werkt niet zo goed en in de tabel op rij 30000 stop dit.

Kan dit?

Alvast bedankt voor de hulp!Bekijk bijlage excel test.xlsx

Je voorbeeld zegt niet zoveel.

Je wilt een gebruiker laten kiezen tussen 2600 en -2600? Dat kan met gegevensvalidatie. Stel voor het gewenste bereik in dat er gekomen mag worden uit de lijst 2600; -2600.

Screenshot:
validatie_lijst.jpg

hallo Alex,

Dat klopt als je een waarde manueel moet ingeven maar het moet voor ieder kwartier van een heel jaar automatisch ingevuld worden willekeurig en dan alleen -2600 of 2600. Maakt niet uit in welke volgorde (dus 35040 rijen naar beneden)
=asselect(-2600;2600) maar dan niet tussen deze waarden maar enkel met deze 2 waarden.

Bedankt voor het mee denken

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar het doel.:d

PHP:
=KIEZEN(ASELECTTUSSEN(1;2);-2600;2600)
of
PHP:
=KIEZEN(AFRONDEN(ASELECT();0)+1;-2600;2600)

zal de vraag denk ik beantwoorden.

Laatst bewerkt:
Hallo Ven,

Erg bedankt voor de oplossing, mooi

Het doel is om willekeurig deze getallen in te vullen om te kijken wat het beste resultaat is ( ervan uit gaan dat er geen logica nodig is). Deze getallen komen voort uit een andere reeks berekeningen.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan