• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze uit dropdown verwerken in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weazl

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Beste expertzzzz,

In bijgevoegd excel bestand zie je een sheet waarop verrichte taken kunnen worden bijgehouden. Dmv een dropdown menu wil ik het gebruiksvriedelijkere maken voor enkele collega's.
Hierbij een voorbeeld van tijd. Dropdown geeft start en eind tijd aan. C en D. In E staan de formules.
Nu wil ik automatisch een totaal tijd uitrekenen. In E4 t/m E* staat de formule (eind tijd - begin tijd) dan moet ik de tijd overhouden dat iemand bezig is geweest met de taak. Maar het probleem is dat de gekozen tijden vanuit het dropdown menu, niet worden herkent in de cellen, en geeft aan 0,00. Hoe kan ik dit oplossen?

MVG Weazl

Bijlagen

Je verwijst in de formules naar cellen waar niets instaan.
Dit kan je oplossen door de comboboxen te verwijderen en met datavalidatie werken.
(zie bijlage).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

THNX!!!

Precies wat ik wou!
Maar nu is mijn probleem opgelost, maar graag zou ik ook de handelingen weten, want dan leer ik het meteen voor de toekomst. Anders blijf ik vragen.

Gr weazl

THNX!!!

Precies wat ik wou!
Maar nu is mijn probleem opgelost, maar graag zou ik ook de handelingen weten, want dan leer ik het meteen voor de toekomst. Anders blijf ik vragen.

Gr weazl

Je hoeft alleen de cellen met de tijden naar beneden te slepen voor de overige cellen.
Ik maak gebruik van datavalidatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan