• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze van dropdown automatisch in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

apostel

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Hoi ,

Welke code heb ik nodig om de keuze die ik maak in een dropdown menu automatish te laten verschijnen in een andere cel?

Bedankt op voorhand!

Als de dropdownlist in cel A1 staat: =A1
Als je iets anders bedoelt, wil je dan je vraag specificeren?
Gebruik je VBA, een formulier of zo?

Richard

Als de dropdownlist in cel A1 staat: =A1
Als je iets anders bedoelt, wil je dan je vraag specificeren?
Gebruik je VBA, een formulier of zo?

Richard

Ik heb een voorbeeld gemaakt misschien verduidlijkt dat mijn vraag !?
http://lzvjdw.blu.livefilestore.com/y1p-wQpykoep-crb7UZRmB8hnYOPFx58-uDEZMlhZ-F6Sz6jAOXFq8E10G2G5l4--ChS2obdIDw1T8p3-AUUfHt1g/dropdown.xls?download

dus de keuze die ik maak in de drop down (ja,nee,soms) wil ik automatisch zien verschijnen in de onderliggende cell

Laatst bewerkt:
Je zal "koppeling met cel" moeten aangeven. In die cel verschijnt dan een nummer afhankelijk van de keuze. 1e keuze >> 1, keuze 3 >> 3. Vervolgens zou je in C6 de bijhorende tekst kunnen ophalen met b.v. de INDEX() functie.

Makkelijker is het om bij de keuze al gebruik te maken van Valideren >> lijst ipv formulier keuzelijst. dan kan je direct verwijzen. Om te verwijzen naar de keuze's op blad 2 zal je wel moeten werken met een verwijzing via een gedefinierde naam.

Je zal "koppeling met cel" moeten aangeven. In die cel verschijnt dan een nummer afhankelijk van de keuze. 1e keuze >> 1, keuze 3 >> 3. Vervolgens zou je in C6 de bijhorende tekst kunnen ophalen met b.v. de INDEX() functie.

Makkelijker is het om bij de keuze al gebruik te maken van Valideren >> lijst ipv formulier keuzelijst. dan kan je direct verwijzen. Om te verwijzen naar de keuze's op blad 2 zal je wel moeten werken met een verwijzing via een gedefinierde naam.

Hey bandito,
thanks for reply ! maar kan je mijn voorbeeld eens aanpassen en terug posten?!
Ik krijg het niet voormekaar zo :confused:
Thanks

Pff Badito... je blijft me verbazen !!!
Weeral bedankt!:thumb::thumb:
Btw is dit allemaal zelfstudie of zit je in de it sector ?
Als het zelfstudie is dan schaam ik mij dood ...
Bedankt
Het is een klein beetje werk, maar vooral hobby. Het is leuk als je ziet wat je allemaal met excel kan doen.
Je hoeft je niet dood te schamen hoor, ik werk/hobby de laatste jaren bijna dagelijks met excel.

p.s. als je wat over excel wilt leren is www.excellerend.nl een prima site. Daar kan je een goede basis van excel leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan