keuze van een checkbox onthouden op userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnemonic

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
goedemiddag,

Ik heb op een userform een aantal checkboxen staan.
als ik een chekbox aanvink (true) dan zou ik graag willen dat deze keuze onthouden wordt voor de volgende keer als ik dit userform weer open.
Kan dit?

Bijlagen

Wat zou dat moeten opleveren ?

Doe dan dit, dan wordt het formulier verborgen in plaats van gesloten:
Code:
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
    Me.Hide
    Cancel = True
End Sub

Of moet dat ook werken nadat je het document hebt gesloten?

Als je tijd wil besparen leg je hier uit wat je wil bereiken, waarom en waarvoor.
En dat gaat nooit over vink- of tekstvakken, maar altijd over informatie en de bewerking van informatie.

Of zo:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In mijn oude chemische stoffen database in MS Access waren ivm REACH (EU) en andere legal aspects voor vervoer (ADR) de opslag op het terrein en de labs de nodige vinkjes te zetten om o.a. de opslaglocatie via een beslisboom per klasse vast te leggen.
Daar er een best grote categorie is met exact dezelfde klasse had ik daar ook een checkbox voor aangemaakt om bij aanklikken de defaults van die klasse in één stap op het formulier te zetten.... op de achtergrond liet ik dan ook de rest van het formulier schoonmaken zodat er niet al wat bleef staan van iemand die er pas na een paar vinkjes de defaults van die klasse ging oproepen en mogelijk iets verkeerds aangevinkt had.

Het deel van het ADR stuk:
Code:
Private Sub history_Click()
[ADR-final] = "not classified"
[ADR-warning] = " "
[ADRAYN] = "A"
'de rest van de code weg gelaten.... 
End Sub

Wellicht kun je ook de laatste settings oproepen (de laatste actie immers?), heb geen ervaring met het verbergen van een formulier zoals Edmoor voorstelde.
Dan is het zaak dat gebruikers vervolgens het formulier wel weer op kunnen roepen, nooit zo gedaan.

Mooier is dan het gebruik van CustomDocumentProperties.
Dan heb je het blad Instellingen niet nodig.
Maar daar wilde ik je nog maar even niet mee belasten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan